طی ده روز گذشته سه زن زندانی در زندان قرچک ورامین به دلایل مختلف اقدام به خودکشی کردند. یکی از این زندانیان که از طریق حلق آویز کردن خود با چادر اقدام به خودکشی کرده بود، جان خود را از دست داد،
این زندانی مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا بود. یک زندانی نیز پس از انتقال به بیمارستان روان درمانی امین آباد تهران اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد. زندانی دیگر نیز در همین مدت در این زندان اقدام به خودکشی کرد اما با انتقال به موقع به بهداری از مرگ حتمی نجات یافت.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی ده روز گذشته سه زن زندانی در زندان قرچک ورامین به دلایل مختلف اقدام به خودکشی کردند. ادامهی مطلب


روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه تجمعی اعتراضی در پی فراخوان قبلی و در واکنش به تحولات منطقه در مقابل ساختمان کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز و همچنین تجمعاتی مشابه در تهران و ارومیه صورت گرفت. در پی برگزاری این تجمعات شماری از شهروندان از جمله این افراد بازداشت و تعدادی در پی احضار به نهادهای امنیتی بازداشت شدند. از میان بازداشت شدگان مقصود فضلی چیمن زمین، حکیمه احمدی و حمید جباری کماکان در بازداشت بسر میبرند. 




