رحیم ساسانی، سعدالله ساسانی و یاسمین ظفری از زندان تبریز آزاد شدند

یاسمین ظفری، رحیم ساسانی و سعدالله ساسانی امروز چهارشنبه ۸ مردادماه با تودیع قرار وثیقه از زندان تبریز آزاد شدند. روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه تجمعی اعتراضی در پی فراخوان قبلی و در واکنش به تحولات منطقه در مقابل ساختمان کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز و همچنین تجمعاتی مشابه در تهران و ارومیه صورت گرفت. در پی برگزاری این تجمعات شماری از شهروندان از جمله این افراد بازداشت و تعدادی در پی احضار به نهادهای امنیتی بازداشت شدند. از میان بازداشت شدگان مقصود فضلی چیمن زمین، حکیمه احمدی و حمید جباری کماکان در بازداشت بسر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۸ مردادماه ۱۳۹۹، یاسمین ظفری، رحیم و سعدالله ساسانی با تودیع قرار وثیقه از زندان تبریز آزاد شدند.

آزادی هر یک این شهروندان با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی صورت گرفته است.
اتهامات خانم ظفری و آقایان ساسانی “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و اخلال در نظم عمومی” عنوان شده است.
یاسمین ظفری، رحیم و سعدالله ساسانی روز پنج‌شنبه ۲۶ تیرماه در جریان تجمعی اعتراضی در تبریز بازداشت و به زندان این شهر منتقل شدند.

این تجمع در پی فراخوان قبلی و در واکنش به تحولات منطقه تجمعی اعتراضی در مقابل ساختمان کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز و همچنین تجمعاتی مشابه در تهران و ارومیه برگزار شد.

در پی برگزاری این تجمعات شماری از شهروندان بازداشت و تعدادی در پی احضار به نهادهای امنیتی بازداشت شدند.

روز شنبه ۴ مرداد منازل رحیم و سعدالله ساسانی و روز پنج‌شنبه ۲ مرداد منزل یاسمین ظفری مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت. مامورین پس از تفتیش منازل این شهروندان تعدادی از لوازم شخصی آنها را نیز با خود بردند.

پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده ساسانی در خصوص آخرین وضعیت رحیم و سعدالله ساسانی به هرانا گفت: «رحیم ساسانی روز چهارشنبه ۱ مرداد به بازداشتگاه اطلاعات تبریز منتقل شده و سعدالله ساسانی نیز عصر پنجشنبه ۲ مرداد به بازداشتگاه اطلاعات این شهر منتقل شده است. خانواده این شهروندان طی تماسی که یکی از زندانیان با آنها داشته از انتقال آنها به بازداشتگاه اطلاعات جهت ادامه مراحل بازجویی مطلع شده‌اند.»

از میان بازداشت شدگان مقصود فضلی چیمن زمین، حکیمه احمدی و حمید جباری کماکان در زندان‌های تبریز و اوین در بازداشت بسر می‌برند.

پیشتر نیز شیوا مجرد، فرید خورشیدی، سالار طاهرافشار، سهند بهنمون و سعید بهنمون در ارومیه، رسول رضوی در تبریز، حسین شهیدی، هادی علیشی و یعقوب مجیدی در تهران آزاد شدند.

از میان این افراد “سالار طاهر افشار، رحیم ساسانیان، حکیمه احمدی، سعدالله ساسانیان و رسول رضوی” پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود سابقه بازداشت و یا محکومیت دارند.

FacebookTwitterاشتراک گذاری