صبا آذرپیک، روزنامه‌نگار، به دادگاه احضار شد

صبا آذرپیک، روزنامه‌نگار، با گزارش وزارت بهداشت و شکایت اطلاعات سپاه به دادگاه احضار شد. این پرونده در پی انتقاد وی از عملکرد ستاد کرونا، تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از دیده بان ایران، صبا آذرپیک روزنامه نگار و فعال اجتماعی با شکایت اطلاعات سپاه و با گزارش وزارت بهداشت به دادگاه فراخوانده شد.

در این گزارش آمده است، این پرونده به دلیل انتقاد خانم آذرپیک از عملکرد ستاد کرونا، تشکیل شده است

صبا آذرپیک پیشتر در آبان ماه ۹۷ احتمالا بخاطر انتشار اسنادی از فساد اقتصادی محمد شریعتمداری وزیر وقت کار و وزیر پیشین صمت بازداشت و پس از چند روز با تودیع قرار آزاد شد. ادامه‌ی مطلب

۲ ماه بازجویی و سلول انفرادی برای یلدا امامدوست قهرمان ورزشی دو استقامت در اصفهان

یلدا امامدوست قهرمان ورزشی دو استقامت در اصفهان دو ماه است که در سلول انفرادی در زندان دولت آباد اصفهان و تحت شکنجه به سر می برد.۲ ماه بازجویی و سلول انفرادی برای یلدا امامدوست قهرمان ورزشی دو استقامت در اصفهان

بنا به اخبار رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، جمعه ۱۰مرداد۹۹، یک شهروند اهل اصفهان به نام یلدا امامدوست ۴۷ ساله روز ۱۱ خرداد ماه ۹۹ توسط مأموران اطلاعاتی در منزل شخصی‌اش دستگیر شد.

خبرها حاکی است که این زندانی، مدت ۲ ماه است که در زندان دولت آباد اصفهان زیر بارجویی و در سلول انفرادی محبوس است. ادامه‌ی مطلب

بازداشت یک دختر اهل بوکان و انتقال وی بە اطلاعات ارومیە

طی روزهای گذشتە یک دختر اهل بوکان از سوی نیروهای ادارە اطلاعات این شهر بازداشت و سرنوشت وی نامعلوم می باشد.بازداشت یک دختر اهل بوکان و انتقال وی بە اطلاعات ارومیە

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، روز شنبە ٤ مرداد ٩٩ (٢٥ ژوئیە ٢٠٢٠)، یک دختر جوان اهل بوکان با هویت ”سمیە نمدمال“ فرزند رشید از سوی نیروهای ادارە اطلاعات این شهرستان بازداشت شدە است.

بە گفتە یک منبع نزدیک بە خانوادە نمدمال، سمیە پس از بازداشت بە بازداشتگاه ادارە اطلاعات ارومیە منتقل شدە و طی هفتە گذشتە هیچ تماسی با خانوادەاش نداشتەاست. ادامه‌ی مطلب

خشونت خانگی؛ نجات دختری که ۱۰ سال توسط برادر و مادرش مورد تجاوز و ضرب و شتم قرار گرفت

آیسان ۲۱ ساله از دوران کودکی از سوی مادرش مورد ضرب و شتم و خشونت قرار گرفته و برادر او تحت حمایت مادرش ۱۰ سال به او تجاوز کرده است. این دختر که اکنون در خوابگاه اورژانس اجتماعی به سر میبرد داستان زندگی خود را روایت میکند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از دیدارنیوز، آنچه پیش رو دارید روایت زندگی آیسان دختر ۲۱ ساله ای است که از دوران کودکی از سوی مادرش مورد ضرب و شتم و خشونت قرار گرفته و برادر او تحت حمایت مادرش ۱۰ سال به او تجاوز می کرده است.

روایت او قصه دردناک هزاران دختری است که قربانی چنین فجایعی هستند. دختران بینوایی که فریادهایشان پشت خطوط قرمز به سکوت می‌نشیند و چین و چروک صورت می‌شود. ادامه‌ی مطلب

اعتصاب غذای شهناز صادقی‌فر در زندان ارومیە

هەنگاو: شهناز صادقی‌فر زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیە کە بە تازگی بە تحمل ١٥ سال حبس محکوم شدە بود، از سە روز پیش دست بە اعتصاب غذا زدە است.اعتصاب غذای شهناز صادقی‌فر در زندان ارومیە

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، شهناز صادقی‌فر، زندانی سیاسی ۳۲ سالە و محبوس در بند زنان زندان مرکزی ارومیە، از روز سەشنبە ٧ مرداد ٩٩ (٢٨ ژوئیە ٢٠٢٠) بە نشانە اعتراض بە صدور حکم سنگین ١٥ سال حبس دست بە اعتصاب غذا زدە است.

شهناز (بیروان) صادقی‌فر روز سەشنبە ٣١ تیر (٢١ ژوئیە) از سوی شعبە دوم دادگاه انقلاب ارومیە بە ریاست قاضی شیخلو محاکمە و بە اتهام ”عضویت در پارت آزادی کُردستان (پاک)“ بە تحمل ١٥ سال حبس محکوم شدە بود. وی در جریان محاکمە از حق داشتن وکیل محروم بودە است. ادامه‌ی مطلب

اعتراضات بهبهان؛ بازداشت مریم و علی کاظمی توسط ماموران اداره اطلاعات

صبح امروز چهارشنبه ۸ مردادماه مریم کاظمی و برادرش علی کاظمی توسط نیروهای اداره اطلاعات بهبهان در منزل شخصی‌شان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. ماموران در زمان بازداشت به خانواده آقای کاظمی گفته‌اند که بازداشت این افراد در ارتباط با تجمع ۲۶ تیرماه مردم بهبهان صورت گرفته است.

شب پنج‌شنبه ۲۶ تیرماه مردم بهبهان در میدان بانک ملی این شهر در اعتراض به “وضعیت نابسامان اقتصادی کشور” و “صدور حکم اعدام در پاسخ به اعتراضات مردمی سال گذشته” اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. هرانا پیشتر ضمن احراز هویت ۲۵ تن از بازداشت شدگان از بازداشت حدود ۴۰ شهروند در ارتباط با این اعتراضات خبر داد. از میان افراد بازداشت شده علاوه بر مریم و علی کاظمی، تعدادی دیگر ازجمله جلال جعفری، محمد نظریان و ابراهیم ارمش کماکان در بازداشت بسر می‌برند. ادامه‌ی مطلب

بحران کرونا؛ گزارشی جامع از زندان زنان وکیل آباد مشهد

بند زنان زندان وکیل آباد مشهد موسوم به بند نسوان در مجموعه زندان وکیل آباد واقع در بلوار وکیل آباد و در نزدیکی کوهستان پارک شادی است. این بخش دارای ۷ بند است و حدود ۷۰۰ زندانی با اتهامات مختلف از جمله جرایم مالی، سرقت و قتل و همینطور زندانیان سیاسی و امنیتی، در این زندان نگهداری می‌شوند.

زندانیان حاضر در این زندان با مشکلاتی همچون کیفیت بد غذای زندان، نایابی و گرانفروشی کالاهای مورد نیاز توسط فروشگاه زندان و… روبرو هستند. در دوران شیوع کرونا اعزام به دادسرا و دادگاه کماکان و حتی بیش از گذشته ادامه دارد. زندانیان سیاسی پس از شیوع ویروس کرونا به بند دیگری منتقل شده و اصل تفکیک جرایم در خصوص آنان رعایت نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بند زنان زندان وکیل آباد مشهد که به خاطر وسعت به زندان زنان معروف شده با مشکلات متعددی روبرو است. ادامه‌ی مطلب

گزارشی از آخرین وضعیت زینب جلالیان در زندان کرمان

زینب جلالیان، زندانی سیاسی در تاریخ ۵ تیر از زندان قرچک ورامین خارج و به زندان کرمان تبعید شد. خانم جلالیان از آن زمان تاکنون در قرنطینه بند زنان این زندان نگهداری می‌شود و از ارتباط با سایر زندانیان محروم است.

این زندانی سیاسی که اردیبهشت امسال از زندان خوی به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود، در سال ۸۶ بازداشت و دو سال بعد به اتهام خروج غیر قانونی از کشور به یک سال حبس تعزیری و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. حکم اعدام او در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور تایید اما با یک درجه تخفیف به حبس ابد تقلیل یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زینب جلالیان، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در قرنطینه بند زنان زندان کرمان سپری می‌کند. ادامه‌ی مطلب

دنیز جلالیان:‌ زینب جلالیان برای اعتراف اجباری تحت فشار است

زینب جلالیان، زندانی سیاسی کُرد که بیش از ۱۳ سال است بدون یک روز مرخصی در زندان به سر می‌برد، تنها زندانی سیاسی زن در ایران است که به «حبس ابد» محکوم شده. او تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در زندان خوی نگهداری می‌شد، اما از آن تاریخ به بعد و پس از چند روز سرگردانی در جاده‌ها با چشم‌بند و دست‌بند، نهایتا به زندان زنان قرچک ورامین و اخیرا از آنجا به صورت مخفیانه به زندان کرمان منتقل شده است.

دنیز جلالیان (راست)، زینب جلالیان (چپ)
زینب جلالیان از تاریخ ۳۱ خرداد به دلیل عدم رسیدگی به خواسته‌هایش به همراه سهیلا حجاب، دیگر زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان قرچک، دست به اعتصاب غذا زد. او در حالی که در زندان قرچک ورامین به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده، خواستار انتقال مجدد به زندان خوی یا زندان اوین و حق برخوردای از خدمات درمانی پس از ابتلا به ویروس کرونا است. ادامه‌ی مطلب

سمیه راموز با تودیع قرار وثیقه از زندان بوشهر آزاد شد

سمیه راموز، روز دوشنبه ۶ مرداد با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان بوشهر آزاد شد. خانم راموز پیشتر در تاریخ ۲۰ اردیبهشت امسال توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از پایان مراحل بازجویی به زندان بوشهر منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹، سمیه راموز، شهروند اهل بوشهر با تودیع قرار وثیقه از زندان بوشهر آزاد شد.

آزادی خانم راموز با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

سمیه راموز در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۹۹ به دلیل فعالیت در فضای مجازی توسط ماموران اداره اطلاعات بوشهر بازداشت شد و در تاریخ ۳ خردادماه طی یک تماس تلفنی با خانواده‌اش از نگهداری خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر خبر داد. ادامه‌ی مطلب