شهروندان بهایی؛ تداوم بازداشت میترا بندی امیرآبادی و هیوا یزدان مهدی آبادی در یزد

با گذشت ۵۰ روز از دستگیری میترا بندی امیرآبادی و هیوا یزدان مهدی آبادی شهروندان بهایی ساکن یزد، این افراد کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برند. این افراد از زمان بازداشت تاکنون از ملاقات با خانواده‌های خود محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۹، با گذشت ۵۰ روز از دستگیری میترا بندی امیرآبادی و هیوا یزدان مهدی آبادی شهروندان بهایی ساکن یزد، این افراد کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برند.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروندان بهایی در این خصوص به هرانا گفت: “میترا بندی و هیوا یزدان از زمان بازداشت از داشتن ملاقات با خانواده محروم هستند و تنها ده روز یکبار می‌توانند با خانواده خود تماس تلفنی برقرار کنند. ادامه‌ی مطلب

پس از ۳۲ روز اعتصاب غذا: سهیلا حجاب همچنان از حقوق اولیه یک زندانی محروم است

پس از گذشت بیش از ۳۰ روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود همچنان از حقوق اولیه یک زندانی محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سهیلا حجاب، وکیل دادگستری محبوس در زندان قرچک ورامین که از روز سەشنبە ٢٧ خردادماه ۹۹ در بند قرنطینە زندان قرچک ورامین دست بە اعتصاب غذا زدە، همچنان از حق تماس با خانواده خود محروم مانده است.

محرومیت خانم حجاب در حالی است که گزارش شده او در زندان به علائم کرونا دچار شده و کماکان به او اجازه درمان خارج از بند داده نمی‌شود. ادامه‌ی مطلب

مریم سامقانی، فعال مدنی با وثیقه آزاد شد

مریم سامقانی، فعال مدنی ساکن گرگان با وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد، این شهروند در آذرماه سال گذشته توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به پنج سال زندان محکوم شده بود که این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تایید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۳۹۹، مریم سامقانی، فعال مدنی ساکن گرگان با وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

بر اساس این گزارش خانم سامقانی روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه ۱۳۹۹، پس از حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین بازداشت و جهت بازجویی به بند یک الف اطلاعات سپاه منتقل شد. اتهامات«اجتماع تبانی علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین به خانم سامقانی تفهیم شد، مصادق این اتهامات «مصاحبه با شبکه های برون مرزی» و «حمایت از رضا پهلوی» عنوان شده است. ادامه‌ی مطلب

احراز هویت و افزایش بازداشت شدگان در ارومیه

روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه پس از تجمع جمعی از شهروندان در مقابل ساختمان کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز و تجمعاتی مشابه در تهران و ارومیه شماری از شهروندان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

هویت دو تن از این شهروندان که پس از احضار به پلیس امنیت ارومیه بازداشت شدند، به نام ‌های شیوا مجرد و فرید خورشیدی امروز احراز شده است. تجمع این شهروندان در پی فراخوان قبلی و در واکنش به تحولات منطقه صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۲۶ تیر، پس از تجمع در مقابل ساختمان کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز و تجمعاتی مشابه در تهران و ارومیه شماری از شهروندان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. ادامه‌ی مطلب

اعتراضات بهبهان؛ انتقال فرزانه انصاری فر و نرگس درم گزین به زندان اهواز

فرزانه انصاری فر و نرگس درم گزین دو تن از بازداشت شدگان اعتراضات بهبهان شب گذشته به زندان اهواز منتقل شدند. علیرضا انصاری فر و احمد آخش نیز شب گذشته آزاد شده‌اند.

وضعیت سایر بازداشت شدگان کمکان در دست بررسی است. شب پنج‌شنبه ۲۶ تیرماه مردم بهبهان در میدان بانک ملی این شهر در اعتراض به “وضعیت نابسامان اقتصادی کشور” و “صدور حکم اعدام در پاسخ به اعتراضات مردمی سال گذشته” اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. شمار زیادی از شهروندان در جریان این تجمع و تعدادی پس از پایان اعتراضات در منازل خود بازداشت شدند. تحقیقات میدانی هرانا نشان می‌دهد که حدود ۳۰ شهروند در این خصوص دستگیر شدند و احتمال افزایش شمار بازداشت شدگان کماکان وجود دارد. هرانا پیشتر هویت ۱۵ از بازداشت شدگان این تجمع را احراز کرد. ادامه‌ی مطلب

خشونت خانگی؛ افزایش ۲۰ درصدی همسرآزاری در خراسان شمالی

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از افزایش خشونت خانگی در این استان خبر داد و گفت که “طی سه ماه نخست سال جاری ۱۲۰ مورد همسر آزاری ثبت شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از افزایش همسر آزاری در استان خبر داد.

علی اکبرصحرانورد در این خصوص گفت: “طی سه ماه نخست سال جاری میزان همسر آزاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است”. ادامه‌ی مطلب

زندگی شبانه زنان معتاد و کارتن‌خواب در تهران؛ از زباله‌دانی تا تَن‌فروشی

طبق آخرین آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، در ایران ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مصرف کننده مواد مخدر زندگی می‌کنند که ۱۵۶ هزار تَن از این افراد را زنان تشکیل می‌دهند .یک شب تا صبح با زنان کارتن خواب تهران
عصر ایران؛فاطمه صابری- می‌گوید ما زن‌ها از خیابان امن‌تر سراغ نداریم. مردم از ما می‌ترسند اما معتادهای زن از کسی نمی‌ترسن.

ساعت حوالی 12 شب است و خیابان‌های پرازدحام تهران از ترافیک میلیون‌ها انسان و خودرو خلوت شده و اکثر 9 میلیون ساکن این کلان‌شهر در حال استراحت شبانه در خانه‌هایشان هستند؛ اما بیشتر از 10 سال است که سهم نفیسه از ۷۵۱ کیلومتر مربع پایتخت ایران، تختی در یک اتاق مشترک در جنوب شهر یا اشغال گوشه و کنار پارک یا خیابان در حد چمپاتمه زدن است. ادامه‌ی مطلب

آخرین وضعیت زینب جلالیان در تبعید و سلول انفرادی در زندان کرمان

گزارشی از آخرین وضعیت زینب جلالیان حاکی از انست که این زندانی سیاسی که از تاریخ ۵ تیر به صورتی غیرعادی به زندان کرمان تبعید شد، هم اکنون در سلول انفرادی و احتمالا در اعتصاب غذا بسر میبرد.آخرین وضعیت زینب جلالیان در تبعید و سلول انفرادی در زندان کرمان

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ‌شنبه ۲۸تیر۹۹، به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان، زندانی سیاسی زینب جلالیان که از تاریخ ۵تیر در حالیکه در اعتصاب غذا بسر میبرد بصورت ناگهانی به زندان کرمان منتقل شده بود، همچنان در اعتصاب غذا در یک سلول انفرادی و بدون هیچگونه ارتباط با اعضای خانواده اش بسر میبرد. ادامه‌ی مطلب

زنان خانه‌دار همدان در صدر مبتلایان کرونا

بیش از یک‌سوم موارد مثبت ابتلا به کرونا در همدان مربوط به زنان خانه‌دار است که عواملی چون حضور در دورهمی‌ها، مراکز خرید، مراسم شادی و غم و… باعث این اتفاق شده است.کرونا

کرونا
به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، ۸۵ درصد علت ابتلا در استان همدان به دلیل رعایت نکردن فاصله‌گذاری فیزیکی، حضور در دورهمی‌های خانوادگی و مراسم عزا و عروسی گزارش‌شده و متأسفانه ۴۶ درصد آزمایش‌های مثبت کرونا در این استان مربوط به خانم‌های خانه‌دار است.

همدان که این روزها همچنان با دشواری‌های کرونا دست‌به‌گریبان است، با روند صعودی آمار مبتلایان دست‌وپنجه نرم می‌کند ادامه‌ی مطلب

عدالت را به مسلخ بردید؛ واکنش به فیلمبرداری مخفیانیه از نرگس محمدی در بهداری زندان

روز گذشته و به دنبال انتشار خبر ابتلای نرگس محمدی به بیماری کرونا و واکنش‌های گسترده به این موضوع، بخش خبری ۲۰:۳۰ و خبرگزاری قوه قضاییه فیلمی از معاینه نرگس محمدی و تعدادی دیگر از زندانیان زن زندان زنجان توسط پزشک این زندان را منتشر کردند.

در این ویدئو که به نظر میرسد به صورت مخفیانه تصویربرداری و به صورت تقطیع شده منتشر شده است ضمن اشاره پزشک به دمای متعادل بدن و سطح نرمال اکسیژن خون حین معاینه خانم محمدی، در ثانیه هایی از این ویدئوی تطقیع شده به “خوبم” گفتن این زندانی بیمار بسنده شده است. فارغ از هدف نهادهای قضایی و امنیتی از تهیه و انتشار این ویدئو باید توجه داشت که جلسه پزشک و بیمار شامل قاعده حریم خصوصی بوده و در اکثر کدهای اخلاقی انجمن‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای پزشکی به مسأله حریم خصوصی و رازداری تأکید فراوان شده است ادامه‌ی مطلب