خشونت خانگی؛ افزایش ۲۰ درصدی همسرآزاری در خراسان شمالی

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از افزایش خشونت خانگی در این استان خبر داد و گفت که “طی سه ماه نخست سال جاری ۱۲۰ مورد همسر آزاری ثبت شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از افزایش همسر آزاری در استان خبر داد.

علی اکبرصحرانورد در این خصوص گفت: “طی سه ماه نخست سال جاری میزان همسر آزاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است”.

وی افزود: “طی سه ماه نخست امسال ۱۲۰ فقره همسر آزاری و در مدت مشابه پارسال ۹۹ فقره همسر آزاری به این سازمان گزارش شده است. بیشترین سطح سنی همسرآزاری در استان مربوط به بازه ۲۵ تا ۲۹ سال بوده که در این منطقه بیشتر زنان مورد اذیت و آزار مردان قرار گرفته‌اند”.

وی با بیان اینکه اعتیاد، مشکلات اقتصادی، بیکاری و خشونت از مهمترین دلایل بروز همسرآزاری در استان است، گفت: “بیشترین نوع همسر آزاری در این منطقه آزار عاطفی و جسمی است”.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۴۸۰ مرکز مشاوره تلفنی در استان از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب، خاطرنشان کرد: “در ایام کرونا با افزایش دو برابری در تماس‌های تلفنی با این سامانه مواجه شدیم که به افراد در زمینه‌های مختلف خدمات مشاوره‌ای ارائه شد”.

FacebookTwitterاشتراک گذاری