باز تشدید مقابله با «بدحجابی» در تابستان شروع شد! ۳۰۰مصوبه مورد تأیید خامنه‌ای برای مقابله با «تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن»!

-سردار اشتری می‌گوید اگر تیغ مأمور ما کُند شود به ضرر کل مردم و متدینین است!به بهانه بدحجابی زنان، ۲هزار گروه برای تذکر لسانی و عملی در استان ...
-اشتری گفته که اتومبیل حریم شخصی نیست و باید در آن حجاب اجباری رعایت شود.
-رئیس پلیس تهران می‌گوید از زمان اجرای این طرح تا کنون «۳۰۰ هزار پیامک» به «افراد متخلف» ارسال شده، از «۱۵۰هزار نفر» با «برخورد محترمانه» تعهد گرفته شده و همچنین «اعلام شده در صورت تکرار، خودرو آنها توقیف و در مرحله بعد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.»​

فراخوان جلسه سخنرانی کمیته دفاع از حقوق زنان،۲۵ جولای ۲۰۲۰

گردهمایی کمیته ی دفاع از حقوق زنان ۲۵ جولای ۲۰۲۰

سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث و گفتگو

سخنرانان و موضوع سخنرانی آنها:

مهرنوش ایمانی چگینی

گزارش و تحلیل موارد نقض حقوق زنان در ایران در تیرماه ۱۳۹۹ فروردین

نوری شریفی

تحلیل و بررسی ماده ۷و۸ کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان

و مقایسه آن با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

بتول فارسی ادامه‌ی مطلب

پس از ۳۲ روز اعتصاب غذا: سهیلا حجاب همچنان از حقوق اولیه یک زندانی محروم است

پس از گذشت بیش از ۳۰ روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود همچنان از حقوق اولیه یک زندانی محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سهیلا حجاب، وکیل دادگستری محبوس در زندان قرچک ورامین که از روز سەشنبە ٢٧ خردادماه ۹۹ در بند قرنطینە زندان قرچک ورامین دست بە اعتصاب غذا زدە، همچنان از حق تماس با خانواده خود محروم مانده است.

محرومیت خانم حجاب در حالی است که گزارش شده او در زندان به علائم کرونا دچار شده و کماکان به او اجازه درمان خارج از بند داده نمی‌شود. ادامه‌ی مطلب

نامه۵۰۰ فعال سیاسی و مدنی برای آزادی زندانیان مبتلا به کرونا در ایران

حدود ۵۰۰ تن از فعالان سیاسی، مدنی و هنرمند در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی و عقیدتی مبتلا به کرونا شدند. نویسندگان نامه خواستار مرخصی نرگس محمدی شدند.تظاهرات برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران کانادا(اتاوا - تورنتو)

در نامه‌ای که حدود ۵۰۰ تن از فعالان سیاسی، مدنی و فرهنگی ایران در داخل و خارج کشور مشترکا به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه نوشتند خواستار آزادی زندانیان مبتلا به کرونا شده‌اند.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

در میان امضاکنندگان نامه یاد شده از جمله نام فائزه هاشمی، عمادالدین باقی، فخرالسادات محتشمی‌پور، احمد منتظری، کاظم علمداری، مهناز محمدی، مینو مرتاضی، نوشین احمدی خراسانی، پرستو صالحی، منصوره شجاعی، نیره توحیدی، زهرا ربانی املشی، سهراب مختاری، شیوا نظرآهاری، مسعود باستانی، مهدی حاجتی، فرشاد قربانپور و مهدی محمودیان و شمار زیاد دیگری از فعالان مدنی، سیاسی و حقوق بشر دیده می‌شود. ادامه‌ی مطلب

نماینده زنجان: قالیباف و خواهرزنم را می‌شناسم اما نرگس محمدی را نمی‌شناسم/ از وضعیت زندان زنجان هم بی‌اطلاعم!

با مصطفی طاهری، نماینده زنجان در مجلس گفت‌وگویی کوتاه کردیم تا پیگیر وضعیت زندان زنان زنجان شویم.نماینده زنجان: قالیباف و خواهرزنم را می‌شناسم اما نرگس محمدی را نمی‌شناسم/ از وضعیت زندان زنجان هم بی‌اطلاعم!

گفت‌وگویی که نتیجه آن بی‌اطلاعی نماینده زنجان حتی از محل زندان حوزه انتخابیه‌اش بود و نیز مشخص شد تنها «نرگس محمدی» که این نماینده می‌شناسد، خواهر همسرش است.

نماینده زنجان: قالیباف و خواهرزنم را می‌شناسم اما نرگس محمدی را نمی‌شناسم/ از وضعیت زندان زنجان هم بی‌اطلاعم! ادامه‌ی مطلب

تفکری که حجاب را سلب آزادی می‌داند بیهوده و مردود است

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: تفکری که حجاب را موجب سلب حق آزادی می‌داند تفکری بیهوده و مردود است زیرا عفاف و حجاب هیچ منافاتی با آزادی ندارد.تفکری که حجاب را سلب آزادی می‌داند بیهوده و مردود است

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، “سیدمهدی قویدل” به مناسبت هفته عفاف و حجاب پیرامون نقش این مهم در سلامت جامعه افزود: غریزه جنسی سرکش و به قول بزرگان به منزله آتشی است که هرچه خوراک بیشتر می دهند شعله ور تر می شود، بر این اساس اسلام به کنترل این قدرت سرکش توجه ویژه ای داشته و روایات بسیاری در مورد رعایت حریم عفاف و حجاب برای مردان و زنان و خطر نگاه نامحرم و خطرناک بودن این موضوعات را بیان کرده است که همگی با اتخاذ تدابیر لازم و یک تکلیف بر کنترل این غریزه خطرناک تاکید می کنند. ادامه‌ی مطلب

به اعتیاد کشاندن زنان زندانی در زندان قرچک ورامین – کهریزک دوم

در زندان قرچک ورامین زندانیان را با توزیع گسترده «ترامادول» و «متادون» عمدا به اعتیاد میکشند و وضعیت بصورتی است که اکثر زنان زندانی مستمرا خواب آلود هستند و امکان هرگونه اعتراض از آنها گرفته شده است.به اعتیاد کشاندن زنان زندانی در زندان قرچک ورامین

یک منبع مطلع به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۲۶تیر۹۹ گفت که در زندان زنان قرچك ورامين، زندانیان را با توزیع گسترده ترامادول و متادون که اعتیاد آور است، عمدا معتاد می‌کنند.

این منبع گفت به دلیل مصرف ترامادول و متادون که بعنوان مسکن به زندانیان داده می‌شود، آنها مستمرا خواب آلود هستند و امکان هرگونه اعتراض علیه فضای موجود در این زندان و ستمی که علیه این زنان روا می‌شود، از آنان گرفته شده است. ادامه‌ی مطلب

اعتراضات در بهبهان؛ فرزانه انصاری فر بازداشت شد

فرزانه انصاری فر، شهروند ساکن بهبهان و خواهر فرزاد انصاری فر، یکی از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ ساعاتی قبل توسط نیروهای امنیتی در بهبهان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بازداشت خانم انصاری فر در جریان تجمعی در اعتراض به “وضعیت نابسامان اقتصادی کشور” و “صدور حکم اعدام در پاسخ به اعتراضات مردمی سال گذشته” در یکی از خیابان‌های شهر بهبهان صورت گرفته است. همزمان در بلوار امامت مشهد و برخی خیابان‌ها در شهرهای تهران، تبریز، ارومیه و شیراز حضور پرتعداد نیروهای نظامی و جو شدید امنیتی شدید گزارش شده است. ادامه‌ی مطلب

کتمان اخبار درباره نرگس سابقه‌دار است، چنان‌که پیش از این نیز ضرب و شتم او را تکذیب کردند/ چرا جواب آزمایشات را به او یا به خانواده‌اش اعلام نمی‌کنند؟/حواستان هست که هرگونه حق و حقوق انسانی، پزشکی، شهروندی و عاطفی را از او سلب کرده‌اید!

مهدی محمدی برادر نرگس محمدی، درنامه‌ای خطاب به مردم از ابتلای خواهرش به بیماری کرونا خبر داد و نوشت:

مردم شریف و آزادی‌خواه ایران؛ اینجانب مهدی محمدی، برادر نرگس محمدی، وظیفه خود می‌دانم در خصوص صحبت‌های اشتباه آقای اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه درباره عدم ابتلای خواهرم به بیماری کرونا به استحضار برسانم که بر اساس نظرات پزشکان و مشاهدات علائم در نرگس، وی قطعا به کرونا مبتلا شده است.

موید این مسئله ابتلای ۵ نفر از عزیزان پرسنل پزشکی زندان زنان -از مسئول اندرزگاه بند نسوان تا مسئول بهداشت زندان- است. در حال حاضر حتی مسئول بهداشت زندان در بیمارستان بستری و تحت درمان است. در ابتدا خبر ابتلا به نرگس داده شد، اما او را با آن وضعیت نادرست و غیرانسانی و بدون دارو رها کرده‌‌اند. ادامه‌ی مطلب

خانواده‌ای بی‌شناسنامه با گذشت چهار نسل

تهران- ایرنا- شناسنامه سندی رسمی برای احراز و اثبات هویت اشخاص حقیقی در جامعه است و در دست داشتن این اوراق هویتی، استفاده از امکانات رفاهی و اجتماعی را برای فرد مهیا می سازدخانواده‌ای بی‌شناسنامه با گذشت چهار نسل

و از سوی دیگر مسئولان بر ضرورت تعیین هویت افراد بی‌شناسنامه در کشور تاکید دارند این در حالی است که چهار نسل یک خانواده در مرز جنوب کرمان بدون شناسنامه زندگی کرده‌اند.

خانواده ای در یکی از روستاهای جنوب کرمان سکونت دارد و به «لب مرزی» معروف هستند اما خود را ایرانی می دانند. لب مرزی ها، افرادی هستند که بین مرز ایران و افغانستان سکونت داشتند و اغلب خود را ایرانی می دانند اما پس از مشخص شدن مرز ایران و افغانستان و ایجاد خط مرزی، بخشی از این خانواده ها این سوی مرز و بخشی دیگر آن سوی مرز ساکن شدند. شغلشان اغلب دامداری است و گرفتن شناسنامه برایشان اهمیتی ندارد اما با افزایش فشارهای اقتصادی تازه متوجه شدند که چقدر شناسنامه اهمیت دارد به ویژه برای گرفتن حمایت های بخش دولتی نیاز به شناسنامه و اوراق هویتی دارند اما امروز خیلی از آنها چند نسل بی شناسنامه اند و فرزندان و نوه هایشان از خدمات شهروندی محروم هستند. ادامه‌ی مطلب