چند روز بعد از بستری شدن نسرین ستوده، وکیل و مدافع حقوق بشر، در بخش «سیسییو» بیمارستان طالقانی، همسر وی میگوید که خانم ستوده به زندان بازگردانده شد.
خانم ستوده بیش از شش هفته است که دست به اعتصاب غذا زده است و وضعیت جسمی او بحرانی گزارش شده است.
رضا خندان همسر خانم ستوده روز چهارشنبه دوم مهر با انتشار توئیتی نوشت: «عصر امروز پس از پنج روز حبس در بیمارستان امنیتی طالقانی، نسرین در بدترین شرایط جسمی بدون هرگونه اقدام درمانی به زندان برگردانده شد». ادامهی مطلب

ز آمار و اسناد سازمان حقوق بشری هەنگاو، طی شهریور ماه ١٣٩٩، دستکم ۱۶ شهروند کُرد در شهرهای مختلف کُردستان بە زندگی خود پایان دادەاند.



و بااتهام « اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت کشور« محاكمه و در نهايت محكوم به تحمل ۶ سال حبس گرديد .
