کوکب بداغی پگاه، معلم اهل ایذه، به یک سال زندان محکوم شد

۱ تیر ۱۴۰۵-ایران وایر

کوکب بداغی پگاه، معلم اهل ایذه در خوزستان از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری اهواز به یک سال زندان محکوم شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز دوشنبه اول تیر ۱۴۰۵ گزارش داد کوکب بداغی پگاه به اتهام «تبلیغ علیه نظام این حکم» را دریافت کرده و دادگاه برای او یک سال حبس تعزیری در نظر گرفته است.

این معلم بهمن ماه سال گذشته با ابلاغیه‌ای به اداره اطلاعات ایذه احضار شده بود. در همان زمان، نیروهای امنیتی به منزل وی رفته و وسایل شخصی‌‌اش را ضبط کرده بودند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران افزوده پرونده دیگری نیز برای بداغی پگاه وجود داشت که آذرماه ۱۴۰۴ با حکم برائت از سوی شعبه ۲۰ دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان بسته شد.

علاوه بر پرونده‌های قضایی، این فعال صنفی فرهنگیان، شهریورماه ۱۴۰۴ از سوی هیات تجدیدنظر تخلفات اداری آموزش و پرورش خوزستان نیز به سه ماه انفصال از خدمت محکوم شد.