زن‌کشی ؛ قتل زن جوان مقابل محل کار توسط نامزد سابقش در شهرری

۳ تیر ۱۴۰۵-هه نگاو

یک زن جوان در شهرری از توابع استان تهران به دلیل تصمیم برای پایان دادن به یک رابطه عاطفی، توسط نامزد سابق خود به قتل رسید. متهم انگیزه این اقدام را «اختلافات شخصی و بدبینی» عنوان کرده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو  و با استناد به سایت حکومتی رکنا، طی روزهای گذشته یک زن جوان در مقابل یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جنوب استان تهران (شهرری) توسط نامزد سابق خود با به کارگیری اسلحه به قتل رسیده است. در این گزارش اشاره‌ای به هویت افراد قاتل و مقتول نشده است.

در این گزارش آمده است که،  مقتول که زن جوانی شاغل در یک فروشگاه زنجیره‌ای بود، مدتی پیش به دلیل اختلافات شخصی تصمیم به جدایی و قطع رابطه با نامزدش گرفته بود. روز حادثه، نامزد سابق وی با انگیزه‌های مبتنی بر بدبینی و تحت عنوان «گفت‌وگو برای چند دقیقه»، به محل کار او مراجعه می‌کند. پس از خروج زن جوان از فروشگاه، مکالمه آن‌ها به مشاجره لفظی کشیده شده و متهم با سلاح گرم وی را به قتل می‌رساند.

 علی‌رغم انتقال فوری وی به مراکز درمانی ، این زن جوان به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داده است. متهم پس از ارتکاب جنایت توسط نیروهای انتظامی بازداشت شده و پرونده وی در دادسرای جنایی در دست بررسی است.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، یادآور می‌شود که زن‌کشی بالاترین نقطه هرم زن‌بیزاری است. جمهوری اسلامی از طریق تقویت مردسالاری اجتماعی از طریق قوانین مردسالار و ضد زن، زنکشی و خشونت جنسیتی را تسهیل میکند.