جنایت بی عقوبت؛ شکنجه جنسی زندانیان زن در دهه ۸۰،۷۰،۶۰

ارسال کننده:آقای محمود نعیمی 2 مرداد

دانلود گزارش اول ( دهه شصت)

جلد کتاب  تجاوز و خشونت جنسی علیه زندانیان سیاسی زن در

دانلو گزارش دوم ( دهه ۷۰ و ۸۰)

آنچه پیشرو دارید گزارش اول و دوم سازمان” عدالت برای ایران” است، که پیرامون شکنجه و خشونت جنسی علیه زندانیان سیاسی زن در دهه اول انقلاب منتشر شده است. در این گزارش، تلاش شده تا موارد متعدد تجاوز، شکنجه جنسی و خشونت های مبتنی بر جنسیت در زندانهای ایران در دهه ۶۰ شمسی مورد بررسی قرار گرفته و مستند سازی شود. این گزارش قرار است در سه بخش ارایه شود که آنچه پیشرو دارید گزارش اول و دوم است. ادامه‌ی مطلب

دزدی از دختران جوان با شوكر

ارسال کننده:آقای نوید احمد فخرالدین 2 مرداد

مرد جوانی كه با شوكر از زنان دست به زورگیری و سرقت می زد، از سوی پلیس بازداشت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، چندی پیش زن جوانی به دادسرای ناحیه 16 مراجعه كرد و در شكایتی گفت: دیشب وقتی از محل كارم به خانه برمی گشتم، ناگهان در كوچه خلوت، مردی سد راهم شد و یك شوكر نشانم داد. او با این شوكر مرا تهدید كرد و هرچه پول و طلا داشتم دزدید و فرار كرد. ادامه‌ی مطلب

همسرکشی به دلیل توهم شیشه‌ای

ارسال کننده:آقای نوید احمد فخرالدین 2 مرداد

مردی که همسرش را به‌دلیل سوءظن ناشی از مصرف موادِمخدر به قتل رسانده است در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

به گزارش افکارنیوز، پرونده این جنایت زمانی تشکیل شد که مردی به نام حسن به یکی از کلانتری‌های جنوب پایتخت رفت و خبر داد همسرش کشته شده است. مأموران بعد از اطلاع از این موضوع به منزل این مرد رفتند و با جسد زن جوانی به نام مریم مواجه شدند. ادامه‌ی مطلب

افزایش نرخ آسیب‌های اجتماعی

ارسال کننده:آقای نوید احمد فخرالدین 2 مرداد
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به افزایش نرخ آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف از جمله کودکان کار، خیابانی و زنان کارتن خواب گفت: متاسفانه در امر ساماندهی، سازمان‌های متولی به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

ادامه‌ی مطلب

گیسو (١٢_٩٤) : پردازشی هفتگی بر مسائل زنان در آژانس کُردپا

ارسال کننده : خانم منیژه ارویشی 1مرداد

آژانس کردپا : مرگ مشکوک زنی در مریوان
از ابتدای امسال تا کنون ٣ دختر و زن کُرد بە شیوەهای مختلف و بە دلایل نامعلوم کشتە شدەاند.

بر طبق گزارشات منتسر شدە، روز یکشنبە ٢٨ تیرماه، در یکی از مناطق شهر مریوان، جنازە یک زن بە نام عصمت رضایی در منزل شخصی‌اش پیدا شد کە باضربە تبر بە سرش بە قتل رسیدە بود. ادامه‌ی مطلب

گزارش سخنرانی جلسه کمیته آموزش

http://seda-tasvir.bashariyat.org/?p=2947

گزارش جلسه سخنرانی نمایندگی سوئیس

http://seda-tasvir.bashariyat.org/?p=2931

سیاست حذف زنان در برنامه های صدا و سیما

ارسال کننده : خانم مونیکا قریشی 

آزاده دواچی-31 تیر 1394

مدرسه فمینیستی: در هفته های گذشته بحث بر سر برنامه های صدا و سیما در مورد حضور زنان در فضای مجازی و رسانه ای حاشیه های فراوانی داشته و مانند همیشه چالش اصلی بر سر چگونگی حضور زنان و تصویرسازی از آنان است. تکرار در این حاشیه ها و همینطور ادامه ی بحث ها نشان می دهد که همچنان تصویرسازی از زنان یکی از مشکلات اصلی و چالش های فضای رسانه ای در ایران است. این حاشیه ها گاهی به دلیل اعتراض فعالان حقوق زنان و کشیدن آن به فضای مجازی، شکل متفاوت و برجسته تری به خود می گیرد. به نظر می رسد که هر برنامه به نوع خودش درصدد است تا با نگاهی کلیشه ای به زنان مخاطبان خود را در داخل ایران تحت تاثیر قرار دهد. ادامه‌ی مطلب

نرگس محمدی هربار سه بار میلرزاند؛ در رثای زنده ها

ارسال کننده:خانم مریم مرادی 1 مرداد

یکبار زمانیست که او لب به سخن گشوده و جنایات رژیم فاشیستی مذهبی اسلامی را که تا بن استخوان در فساد وخرافات وجنایت فروغلطیده در ملا عام ودر مقابل دوربین ومیکروفون برشمرده واعتراض مینماید.

0a29d0ef57ced3a7c1d1ed4eda5e2ff6_XL

عوامل رژیم که همه جا با اوبوده وتحت نظر دارند به نیابت از رژیم لرزیده ووحشت زده وی را یا همان موقع ویا به فاصله کوتاهی دستگیر وبه زندان میبرند . بد شانسی رژیم اینجاست که دنیا پراز خبرنگار وگزارشگرشده است وتمامی اعمالش رصد شده وبا چشم تیزبین یک موبایل کوچک به دنیا مخابره میشود . البته رژیم طوری برنامه ریزی کرده که مردم داخل ایران گرفتار تامین معیشت وروزمره گی شده و وجدانهای انسانها از تکرار روزافزون ستمهایش گل اندود وبی تفاوت شده است. ادامه‌ی مطلب

گزارش مادران پارک لاله از ایستادگی دادخواهان

ارسال کننده:آقای محمود نعیمی 1 مرداد

دوشنبه، 22 تیرماه، با تعدادی از مادران پارک لاله و دیگر همراهان برای آزادی حکیمه شکری جلوی زندان اوین جمع شدیم. مادر، خواهران، برادران و تعدادی دیگر از اعضای خانواده وی نیز از تهران و شمال برای استقبال حکیمه آمده بودند. از روز قبل گفته بودند ساعت ده صبح آزاد می‌شود، ولی ساعت‌ها انتظار کشیدیم و خبری نشد، دایم هم تهدید می‌کردند که متفرق شوید تا او را آزاد کنیم، ساعت 14 با تعدادی از دوستان تصمیم گرفتیم که آن جا را ترک کنیم، شاید زودتر آزادش کنند و مادر و خانواده را اینقدر آزار ندهند، که بالاخره دو سه ساعت بعد او را آزاد کردند. هفته قبل نیز گفته بودند که حکیمه آزاد می‌شود و باز همه را در تب و تاب آزادی‌اش نگاه داشته بودند. هنگام خروج از زندان نیز هم بندهای او در زندان زنان، برایش سرود خواندند و او را بدرقه کردند. ادامه‌ی مطلب