به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد بخشنده در حاشیه اجرای طرح برخورد با موادفروشان و جمعآوری معتادان متجاهر، گفت: در شهر تهران حدود ۲۰ هزار معتاد متجاهر داریم. در حال حاضر برای نگهداری از آنان حدود ۱۲ هزار ظرفیت ایجاد شده است که هم اکنون ۱۱ هزار نفر در مراکز بازپروری بوده و حدود ۱۰۰۰ نفر دیگر نیز طی روزهای آتی به این مرکز اضافه خواهند شد، به همین دلیل نیز طبیعی است که با توجه به اینکه ظرفیت کمتر از تعداد معتادان است برخی از معتادان متجاهر را همچنان در سطح معابر میبینیم، البته تعداد این افراد بسیار کم شده و دیگر مثل سابق نیست.
بخشنده با بیان اینکه این افراد حدود شش ماه در مراکز بازپروری نگهداری میشوند، افزود: البته ما جلساتی را برگزار کرده و با رایزنیهایی که انجام دادهایم درخواست کردیم زمان نگهداری معتادان متجاهر به یک سال افزایش پیدا کند تا هم چرخه بازگشت دوباره این افراد به مصرف مواد مخدر تغییر کرده و هم طی این مدت بتوان بر روی اشتغالزایی و درمان کامل این افراد نیز اقدام کرد. ادامهی مطلب