کرماشان: یک زن جوان به زندگی خود پایان داد

روز چهارشنبه ۱٨ تیرماه ۱۳۹۹ خورشیدی، یک زن جوان اهل باینگان با هویت «شکیبا زحمتکش» با خوردن قرص اقدام به خودکشب کرده و به زندگی خود پایان داد.

بر اساس راپورت: شکیبا زحمتکش زن ۲۵ ساله ای که دارای یک فرزند است درشهر باینگان از توابع پاوه با خوردن قرص خودکشب کرده و جان خود را از دست داده است.

لازم به ذکر است که: از دلیل اقدام به خودکشی این نامبرده اطلاعی دردست نیست و مشخص نشده است که این زن جوان چرا اقدام به خودکشی کرده است. ادامه‌ی مطلب

سلاخی زن شاکی در دادگاه و در حضور قاضی با ۲۱ ضربه چاقو

درباره فساد در دستگاه قضایی ایران، به ویژه در پرونده‌های مالی و هم‌چنین نقش نهادهای امنیتی در پرونده‌های سیاسی، روایت‌ها و گزارش‌های زیادی منتشر شده است.

علاوه بر این‌ها، حقوق‌دان‌ها و فعالان حقوق‌بشر بارها درباره قوانین نابرابر و یا رویه‌های قضایی ناعادلانه صحبت کرده‌اند. اما این‌ها تمام مواردی نیستند که می‌توانند سر و کار داشتن با دادگاه را برای شهروندان ایرانی به تجربه‌ای تلخ بدل کنند.

«بتول قوامی»، اهل و ساکن سنندج که در این شهر ناچار از مراجعه به دادگستری شده است، ادامه‌ی مطلب

فرنگیس مظلوم به همراه ۶ شهروند دیگر به احکام زندان محکوم شد

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، طی حکمی از سوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، بابت اتهامات «اجتماع و تبانی » و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۶ سال زندان محکوم شد. در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر و به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در رابطه با این شهروند اعمال خواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس حکم صادره توسط قاضی سیدعلی مظلوم، رییس شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، فرنگیس مظلوم به ۶ سال زندان محکوم شد.

بر اساس این گزارش در خردادماه سال جاری و به همراه خانم مظلوم، شش شهروند دیگر به نام‌های هانی و هود یازرلو ، محمدولی غلام نژاد، صدیقه مرادی، مهدی خواص صفت و زهرا اکبری نژاد درچه نیز توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به احکام زندان محکوم شدند. مصادق اتهامات این هفت شهروند در گزارش ماموران امنیتی، «همکاری با سازمان مجاهدین خلق» عنوان شده است. ادامه‌ی مطلب

راهکارهای نایب‌قهرمان المپیک برای وزنه‌برداری زنان

تهران- ایرنا- دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن با بیان اینکه وزنه‌برداری زنان ایران نیاز به پنج سال کار زیرساختی دارد، گفت: استعدادیابی، تأمین وسایل مورد نیاز وزنه‌برداری زنان و برنامه‌ریزی، از اولویت‌هایی است که مورد توجه قرار نمی‌گیرد.راهکارهای نایب‌قهرمان المپیک برای وزنه‌برداری زنان

سجاد انوشیروانی در گفت ‌وگو با ایرنا در تشریح وضع وزنه‌برداری زنان در ایران اظهار کرد: وزنه‌برداری زنان ساختمان بدون فونداسیون است. این رشته در بین زنان باید از زیرساخت شروع می‌شد و بحث استعدادیابی در اولویت قرار می گرفت. همچنین باید وسایل مورد نیاز این قشر تأمین شود. در بیشتر استان‌ها حداقل‌ها برای دختران وزنه‌بردار وجود ندارد. اگر بخواهیم وزنه‌برداری زنان را بر اساس یک برنامه توسعه محور دنبال کنیم باید گفت که نیاز به پنج سال کار زیرساختی دارد. ادامه‌ی مطلب

موتوربرقی‌سواری زنان هم ممنوع شد!

-در سال‌های اخیر موتورسیکلت برقی به دلیل عدم نیاز به گواهینامه و نداشتن پلاک، از سوی زنان به شدت مورد اقبال قرار گرفت و بسیاری از زنان اقدام به خرید موتورسیکلت برقی کردند و به صورت تفریحی و یا به عنوان وسیله نقلیه در معابر شهری از آن استفاده می‌کردند.

رئیس پلیس راهور ناجا سوار شدن زنان بر موتورسیکلت‌های برقی را به عنوان راننده ممنوع اعلام کرد.

سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا امروز سه‌شنبه ۱۷ تیرماه ۱۳۹۹ درباره استفاده زنان از موتورسیکلت‌های برقی که به تازگی در ایران مورد اقبال زنان قرار گرفته‌، گفت که «فقط آقایان می‌توانند از موتورسیکلت‌های برقی استفاده کنند و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن برای آقایان نداریم.» ادامه‌ی مطلب

دبیر فدراسیون مشت‌زنى: چند هزار دختر در سراسر ایران بطور غیرقانونى بوکس بازى مى‌کنند!

دبیر فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران مى‌گوید: بیش از سى سال است که دختران علاقمند به ورزش مشت‌زنى براى راه‌اندازى بخش بانوان در این فدراسیون تلاش مى‌کنند. اما هنوز به خواسته آنها پاسخ مثبت داده نشده است.

حمید قبایى زاده مى‌گوید: راه‌اندازى بوکس بانوان فقط خواست رئیس فدراسیون نیست این موضوع مطالبه سى ساله هزاران دختر ورزشکار ایرانى است.

او تأکید کرده: ورزش بوکس قدمتى همپاى کشتى و فوتبال در ایران دارد و من از اظهار نظرهاى برخى از کارشناسان ورزشى تعجب مى‌کنم و جالب است که بدانید اکثر بانوان رزمى‌کار در ابتدا بوکس یاد مى‌گیرند. ادامه‌ی مطلب

فرهنگ شکنی با مانتوهای شیشه ای!

گروه اجتماعی- پوشش و حجاب برای برخی به هوا بستگی دارد. هر چه هوا گرم تر می شود انگار حجاب هم برای این افراد کم رنگ تر می شود. حالا این که تفاوت هوای گرم با پوشش های نامناسب چیست و چرا گاهی حجاب با پوشش هایی همچون مانتوهای شیشه ای و حریر به ولنگاری فرهنگی تبدیل می شود، موضوعی است که بدون شک عامل یا عوامل آن را باید در بخش ها و موضوعات مختلف جست وجو کرد.
فرهنگ؟
یکی از دلایل بدحجابی و بدپوششی به طور قطع به نوع فرهنگ، باورها و خاستگاه اندیشه ای افراد مرتبط است. در این زمینه خوب است به دیدگاه های دکتر محمدتقی کرمی جامعه شناس و استادیار دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با Khamenei.ir مراجعه کنیم.آقای کرمی معتقد است، در این امر مسائلی چون تأثیرات مخرب رسانه‌ها، تفاسیر فردی در مقوله‌ حجاب و تغییرات در رژیم زیبایی‌شناسی جامعه دخیل است. به این دو جمله وی توجه کنید: ادامه‌ی مطلب

گزارشی از وضعیت یاسمن آریانی هم‌زمان با سالروز تولدش

یاسمن آریانی فعال حقوق زنان و زندانی سیاسی سالروز تولدش را در حالی در زندان سپری می‌کند که به دلیل اعتراض به حجاب اجباری محکوم به گذراندن ۱۶ سال حبس تعزیری است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امروز ۱۸ تیر ماه سالروز تولد یاسمن آریانی فعال حقوق زنان، بازیگر تئاتر و زندانی سیاسی است. او به دلیل اعتراض علیه حجاب اجباری و فعالیت در کمپین چهارشنبه‌های سفید بازداشت و طی حکمی در دادگاه انقلاب به ۱۶سال حبس تعزیری محکوم شده است.

یاسمن آریانی نخستین بار تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ در جریان اعتراضات سراسری همراه با ۵۰ نفر دیگر در خیابان ولیعصر تهران بازداشت شد. این فعال مدنی در مهرماه همان سال در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به اتهام «اخلال در نظم عمومی» محاکمه و به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. ادامه‌ی مطلب

فقدان مراکز درمانی و راه مناسب؛ مرگ دختر ۱۶ ساله در اثر عقرب گزیدگی در بشاگرد

روز شنبه ۱۴ تیر یک دختر ۱۶ ساله در روستای کوه حیدر شهرستان بشاگرد دچار عقرب‌گزیدگی شد که به دلیل نبود مراکز درمانی و وسیله نقلیه، صبح روز بعد با وضعیت بدحال به بیمارستان میناب منتقل شد و روز دوشنبه در این بیمارستان جان باخت. این خانواده چند سال پیش هم در شرایطی مشابه و به دلیل نبود امکانات درمانی و حمل‌و‌نقل در این منطقه، کودک ۹ ساله خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایلنا، رئیس شورای روستای کوه حیدر شهرستان بشاگرد گفت: “دختر ۱۶ ساله در این روستا بر اثر عقرب گزیدگی جان باخت”.

علی حسین زاده افزود: “این حادثه ساعت ۱۱ شنبه شب ۱۴ تیرماه رخ داد و به دلیل نبودن وسیله نقلیه دختر حادثه شده صبح روز یکشنبه به مرکز شهرستان انتقال داده شد”. ادامه‌ی مطلب

در سایه محرومیت های پزشکی: آخرین وضعیت نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در زندان زنجان

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر در حالی دوران محکومیت خود را در زندان زنجان سپری می‌کند که با وجود بروز علائم بیماری کرونا همچنان از حق رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در زندان زنجان با وجود بروز علائم بیماری کرونا از رسیدگی پزشکی محروم مانده، گزارش شده حال عمومی خانم محمدی و شش زندانی دیگر در زندان زنجان از هفته گذشته تاکنون بدتر شده است.

خانم محمدی به آمبولی ریه مبتلاست که همین امر جان او را در برابر کرونا بیش از سایرین در معرض خطر قرار می‌دهد. ادامه‌ی مطلب