فرنگیس مظلوم به همراه ۶ شهروند دیگر به احکام زندان محکوم شد

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، طی حکمی از سوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، بابت اتهامات «اجتماع و تبانی » و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۶ سال زندان محکوم شد. در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر و به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در رابطه با این شهروند اعمال خواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس حکم صادره توسط قاضی سیدعلی مظلوم، رییس شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، فرنگیس مظلوم به ۶ سال زندان محکوم شد.

بر اساس این گزارش در خردادماه سال جاری و به همراه خانم مظلوم، شش شهروند دیگر به نام‌های هانی و هود یازرلو ، محمدولی غلام نژاد، صدیقه مرادی، مهدی خواص صفت و زهرا اکبری نژاد درچه نیز توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به احکام زندان محکوم شدند. مصادق اتهامات این هفت شهروند در گزارش ماموران امنیتی، «همکاری با سازمان مجاهدین خلق» عنوان شده است.

خانم مظلوم، روز دوشنبه ۳۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شده‌بود.

پیش‌تر سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF) بازداشت فرنگیس مظلوم را محکوم کرد و با اشاره به احضار و بازجویی خانواده‌های زندانیان سیاسی و روزنامه‌نگاران زندانی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران خواسته بود که به این آزارگری غیرقانونی پایان دهد.

خانم مظلوم بارها برای آزادی و رسیدگی به وضعیت فرزندش سهیل عربی در زندان تلاش کرده است.

وی همچنین از جمله امضاء کنندگان بیانیه دوم زنان نیز بوده‌است.

روز سه‌شنبه ۱۶ مهرماه ۹۸، مادر سهیل عربی، با سپردن وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.