زنان قربانی اسیدپاشی مدل لباس شدند

مدیر یک مجموعه فرهنگی ـ هنری از انتخاب زنان قربانی اسید پاشی به عنوان مدل لباس برای اولین بار خبر داد.زنان قربانی اسیدپاشی مدل لباس شدند

به گزارش ایسنا، آمن خادمی ـ طراح لباس و مدیر مجموعه فرهنگی هنری ماهورا ـ درباره پوشاندن لباس‌های این برند بر تن قربانیان اسیدپاشی برای نخستین بار در ایران توضیح داد: در جامعه ما و در تمامی جهان افرادی هستند که به دلیل حوادث مختلف زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهند، قربانیان اسیدپاشی از جمله این گروه‌ها هستند که با تحمل دردهای زیاد جسمی بعد از حادثه و نقص عضو، از نظر روحی نیز با مخاطرات و مصائب زیادی مواجه می‌شوند؛ چراکه زیبایی برای همه افراد انسانی موضوعی مهم است. ولی زنان قربانی اسیدپاشی به دلیل تفاوت‌های روانی بیش از مردان به این موضوع اهمیت می‌دهند. شاید به همین دلیل هم بتوان گفت زنان قربانی اسیدپاشی کمی بیش از مردان قربانی این اتفاق در رنج هستند. بیراه نیست اگر بگوییم گوشه‌نشینی و منزوی شدن زنان قربانی اسیدپاشی را بیش از مردان تهدید می‌کند. ادامه‌ی مطلب

پدر «رومینا» تنها مقصر این فاجعه نیست

یک هنرمند تئاتر که خرداد سال گذشته نمایشی را با موضوع خشونت علیه زنان و قتل‌های ناموسی به صحنه برده بود، تاکید دارد که در ماجرای تلخ قتل «رومینا»، فقط پدر این دختر نوجوان مقصر نیست بلکه عوامل بسیاری در این فاجعه، دخیل هستند.پدر «رومینا» تنها مقصر این فاجعه نیست

حسن جودکی که سال گذشته در چنین روزهایی نمایش «بیوه سفید، بیوه سیاه» را درباره خشونت علیه زنان به صحنه برده بود، شاید پیش‌بینی نمی‌کرد دقیقا یک سال بعد درباره آسیب شناسی قتل دختری نوجوان به دست پدرش، گفتگویی داشته باشد.

او خرداد سال 98 نمایش خود را با متنی از مژگان خالقی در تماشاخانه نوفل لوشاتو روی صحنه برد و امسال در گفتگو با ایسنا، از ابعاد گوناگون فاجعه قتل رومینا سخن گفت. ادامه‌ی مطلب

یک پرستار در بندرعباس در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در گذشت

یک پرستار در بندرعباس به نام آرزو باهو پس از روزها مبارزه بابیماری کووید ۱۹، شامگاه چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد.یک پرستار در بندرعباس در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در گذشت

آرزو باهو از پرستاران پرتلاش بیمارستان کودکان بندرعباس بود.

او اهل فین هرمزگان و از پرستاران مطرح و نمونه هرمزگان که در چندین دوره مختلف به عنوان پرستار نمونه در عرصه ملی انتخاب شده بود. (سایت حکومتی دنیای اقتصاد- ۸ خرداد ۱۳۹۹)روز پنجشنبه اول خرداد ۹۹، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، در مراسم تجلیل از پزشکان و پرستاران ایران از آمار شوکه کننده ابتلای بیش از ۱۰هزار نفر از کارکنان بخش درمانی در ایران به ویروس کرونا پرده برداشت. ادامه‌ی مطلب

فراخوان جلسه ویژه کمیته دفاع از حقوق زنان با حضور دکتر میترا بابک با موضوع قتل های ناموسی ،۲ ژوئن ۲۰۲۰

ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر:هر کس حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد.

نگاه ابزاری به زنان، تعصبات و باورهای غلط، آداب و رسوم قومی، قبیله ای و جامعه مردسالار، پدیده ای شوم بنام قتل های ناموسی را در ایران رواج داده است. در همین راستا کانون دفاع از حقوق بشر در ایران در نظر دارد جلسه ای ویژه بامدیریتکمیته دفاع از حقوق زنانبرگزار کند

کمیته دفاع از حقوق زنان برگزار میکند:

سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث و گفتگو

بدینوسیله از کلیه ایرانیان و فارسی زبانان عزیز به ویژه فعالان حقوق بشر دعوت میگردد، تا ضمن مشارکت فعالانه در این جلسه، درباره موضوع جلسه و ارائه راهکارهای عملی پیرامون آن، به بحث و تبادل نظر موثر پرداخته شود. ادامه‌ی مطلب

سقز؛ خودکشی دختر ۱۷ ساله به دلیل مشکلات اقتصادی

روز شنبە ٣ خردادماه، یک دختر ۱۷ ساله در سقز به دلیل مشکلات اقتصادی از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سحام نیوز، روز شنبە ٣ خرداد ۱۳۹۹، یک دختر ۱۷ ساله در سقز از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد.

هویت این نوجوان، «مفیده حسن نژاد، اهل روستای قباغو، از توابع شهرستان سقز» عنوان شده است. ادامه‌ی مطلب

از دل ماجرای رومینا یک مادر آسیب‌دیده بیرون می‌آید/از مهارت‌افزایی مردان غفلت کرده ایم

ایسنا/مرکزی دو روزی است که فضای اجتماعی کشور در یک شوک بزرگ بسر می‌برد؛ “سر دختری ۱۴ ساله توسط پدرش بریده شد”.از دل ماجرای رومینا یک مادر آسیب‌دیده بیرون می‌آید/از مهارت‌افزایی مردان غفلت کرده ایم

همین یک جمله کافی بود که این سوال مطرح شود که چگونه یک پدر به این درجه از قساوت قلب می رسد که فرزندی که از گوشت و خون خود را به فجیع ترین شکل ممکن سر ببرد.

موضوع قدری پیچیده است، اما باید فارغ از هرگونه نگاه جانب‌دارانه، متعصبانه و قضاوت‌گونه به آن نگاه شود. ادامه‌ی مطلب

روایت صریح خانم «ح» از اعتیادش

از ۱۸ سالگی با تریاک شروع می‌کند و تا ۳۵ سالگی با این مواد سیاه‌بخت می‌شود؛ هروئین، کراک، ماری‌جوآنا، مشروبات الکلی و شیشه.اعتیاد در زنان و عوامل موثر در گرایش زنان به مواد مخدر

به گزارش ایسنا، روزنامه خراسان نوشت: «۱۸ سال بیشتر نداشتم، پدر و برادرم معتاد بودند و مادرم الکلی بود. همسرم هم در ابتدا الکلی بود و سپس معتاد شد. انگار من هم باید معتاد می شدم و شدم. از تریاک شروع شد…

از خانم «ح» می‌پرسم، چه موادی مصرف می‌کرده است؟ وقتی پاسخ می دهد و مواد مصرفی اش را برایم ردیف می کند، برای لحظه ای هنگ می کنم؛ بماند که ماجراهای خودفروشی‌هایش خود قصه غم‌انگیز دیگری است. ادامه‌ی مطلب

گزارشی از آخرین وضعیت برخی از زنان فعال مدنی

طی روزهای آخر ماه اردیبهشت و هفته اول خرداد ماه گزارشاتی مبنی بر صدور احکام جدید و احضار و بازداشت زنان زندانی در ایران به دستمان رسیده است.گزارشی از آخرین وضعیت برخی از زنان فعال مدنی

وضیت برخی از زنان فعال مدنی از جمله: سمیه راموز، سکینه پروانه، اکرم رحیم پور و زهره اسدپور ذیلا آورده شده است:صدور احکام برای زنان زندانی سیاسی
سکینه پروانه زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران به ۵سال حبس تعزیری و ۲سال ممنوعیت از عضویت در دستجات سیاسی محکوم شد. حکم زندان سکینه پروانه در تاریخ ۵ خرداد ۹۹ ابلاغ شد. ادامه‌ی مطلب

بازتاب شکست کرونا توسط یک زن ۱۰۷ ساله ایرانی‌ در خبرگزاری رویترز

خانم سلطنت اکبری که در بیمارستان «خوانساری» در شهر اراک بستری بودخانم سلطنت اکبری که در بیمارستان «خوانساری» در شهر اراک بستری بود

یک زن ۱۰۷ ساله ایرانی که به کرونا مبتلا شده بود، این ویروس مرگبار را شکست داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خبری داخل ایران گزارش داد، خانم سلطنت اکبری که در بیمارستان «خوانساری» در شهر اراک بستری بود، پس از مدتی قرنطینه، ترخیص شد.

به نوشته منابع خبری ایران، این زن کهنسال با کمک پزشکان و‌ پرستاران، سلامت خود را به دست آورد و ‌بر ویروس کرونا غلبه کرد. ادامه‌ی مطلب

مأموران امنیتی در تدارک مرگ خاموش نرگس محمدی

قوه قضاییه جمهوری اسلامی در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در چند نوبت اعلام کرد به بسیاری از زندانیان، از جمله زندانیان سیاسی مرخصی اعطا کرده یا مشمول عفو رهبری شده‌اند.nargesM_052520.jpg

اگر چه قوه قضاییه تلاش برای بردن بیشترین سود تبلیغاتی را از بحث آزادی زندانیان سیاسی در دستور کار قرار داده، اما همچنان تعداد زیادی از زندانیان سیاسی نه تنها آزاد نشده‌اند، که برخی از آنان با سخت‌گیری بیشتری مواجهه شده یا با پرونده‌سازی‌های جدید از آزادیشان ممانعت به عمل می‌آید.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر و روزنامه‌نگار محبوس در زندان زنجان از جمله همین زندانیان سیاسی است که با وجود بیماری و سپری کردن بیشتر دوران مجکومیتش، به او مرخصی اعطا نشده و با درخواست‌های مکرر او و خانواده‌اش مبنی بر آزادی مشروط مخالفت شده است. ادامه‌ی مطلب