گزارش‌ها از خواهرکشی در رشت؛ دومین مورد قتل خانوادگی در گیلان

گزارش برخی رسانه‌های محلی گیلان از قتل دختر یک خانواده از سوی برادرش با آتش‌زدن خانه حکایت دارد.

شماری از وبسایت‌های خبری گیلان روز چهارشنبه هفتم خرداد ماه گزارشی را منتشر کردند که بر اساس آن طی یک حادثه آتش‌سوزی عمدی منزل مسکونی در منطقه سلیمان‌داراب رشت برادری خواهر خود را به قتل رسانده است.

بر اساس این گزارش‌ها،‌ برادر به دلیل آن‌چه که «دعوای ناموسی» خوانده شده خانه و خواهر خود را به آتش می‌کشد که در پی آن دختر خانواده به دلیل جراحات وارده ناشی از سوختگی بالای ۹۰ درصد پس از یک هفته بستری بودن در بیمارستان روز سه‌شنبه جانش را از دست داده است. ادامه‌ی مطلب

زهرا جمالی، فعال مدنی به زندان اوین بازگشت

«زهرا جمالی»، فعال مدنی و از امضاکنندگان نامهٔ ۱۴ نفرهٔ دوم (زنان داخل ایران)، با پایان دوران مر خصی به زندان اوین بازگشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۶ خردادماه ۱۳۹۹، «زهرا جمالی»، فعال مدنی که پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، به سه سال و هشت ماه زندان محکوم شده و روز شنبه ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به مرخصی اعزام شده بود با پایان دوران مرخصی به بند زنان زندان اوین بازگشت.

«زهرا جمالی» شامگاه شنبه ۲ شهریور ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خواهرش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ادامه‌ی مطلب

بیش از ۱۵ روز بازداشت: گزارشی از بازداشت و بی خبری از وضعیت سمیه راموز در بوشهر

از وضعیت یک شهروند اهل بوشهر که اواخر اردیبهشت‌ماه امسال از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده، اطلاعی در دست نیست.somaye-somayyeh-ramvaz

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از وضعیت یک شهروند اهل بوشهر به نام «سمیه راموز» که در تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده، اطلاعی در دست نیست.

برادر این شهروند با تایید خبر بازداشت به کمپین گفت که از زمان بازداشت تنها در تاریخ ۳ خردادماه طی یک تماس تلفنی خبر داده که به بازداشتگاه اداره اطلاعات بوشهر منتقل شده است. ادامه‌ی مطلب

با پایان دوران مرخصی از زندان: رها احمدی، فعال حقوق زنان به زندان قرچک بازگشت

رها احمدی، فعال حقوق زنان که در اواخر اردیبهشت‌ماه امسال به مرخصی اعزام شده بود، با اتمام دوران مرخصی خود را به زندان قرچک ورامین معرفی کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رها احمدی، فعال حقوق زنان که ۲۲ اردیبهشت‌ماه با تامین قرار وثیقه از زندان قرچک ورامین به مرخصی اعزام شده بود، امروز ۶ خردادماه با اتمام دوران مرخصی اش به زندان بازگشت.

این فعال حقوق زنان، روز یکشنبه ۱۳ مردادماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌ و توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی به ۲ سال حبس محکوم شد. ادامه‌ی مطلب

بیش از ۱۵ روز بازداشت: گزارشی از بازداشت و بی خبری از وضعیت یک شهروند در بوشهر

از وضعیت یک شهروند اهل بوشهر که اواخر اردیبهشت‌ماه امسال از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده، اطلاعی در دست نیست.somaye-somayyeh-ramvaz

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از وضعیت یک شهروند اهل بوشهر به نام «سمیه راموز» که در تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده، اطلاعی در دست نیست.

برادر این شهروند با تایید خبر بازداشت به کمپین گفت که از زمان بازداشت تنها در تاریخ ۳ خردادماه طی یک تماس تلفنی خبر داده که به بازداشتگاه اداره اطلاعات بوشهر منتقل شده است. ادامه‌ی مطلب

دادگاه انقلاب تهران: سکینه پروانه به احکام زندان محکوم شد

سکینه پروانه، زندانی سیاسی کُرد اهل خراسان طی حکمی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به احکام زندان محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی «سکینه پروانه» زندانی سیاسی کرد اهل خراسان که زندان قرچک ورامین نگهداری می‌شود، طی حکمی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت از عضویت در گروه‌ها و جمعیت‌های سیاسی محکوم شده است.

پیمان درفشان وکیل خانم پروانه ضمن تایید این خبر در توییتر شخصی خود نوشته است که این حکم قابل تجدیدنظرخواهی است. ادامه‌ی مطلب

قتل ناموسی در ایران؛ ‘پدر رومینا با داس دخترش را کشت’

پلیس استان گیلان گزارش‌ها درباره قتل ناموسی دختری ۱۴ ساله به دست پدرش در روستایی در این استان را تایید کرده و مقام‌های قضایی بعد از چند روز سکوت از “رسیدگی ویژه” به این پرونده خبر داده‌اند.فرارو | پدر رومینا اشرفی: دخترم از خانه فرار کرد او را کشتم!

پیشتر رسانه‌های محلی گزارش داده بودند که پدر رومینا اشرفی او را با داس در خواب “سر بریده است.”

این قتل روز اول خرداد در یکی از روستاهای بخش حویق در شهرستان تالش رخ داد، اما خبر آن چند روز بعد منتشر شد.

مجید رسول‌زاده، سرپرست معاونت اجتماعی پلیس استان گیلان بدون نام بردن از مقتول گفته است که متهم در تحقیقات پلیس، انگیزه قتل دخترش را “اختلافات خانوادگی و فرار او از منزل” عنوان کرده است. ادامه‌ی مطلب

روایت شکنجه دو زن زندانی سیاسی

« روایت شکنجه دو زن زندانی سیاسی » گزارشی است تکاندهنده درمورد گوشه هایی از شرح شکنجه بر روی زنان زندانی سیاسی که به دست ولایت فقیه اسیر می‌شوند.روایت شکنجه دو زن زندانی سیاسی

به گزارش دریافتی کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، گوشه بسیار ناچیزی از شکنجه هایی که بر روی دو زن زندانی سیاسی اعمال شده در گزارش ضمیمه شرح داده شده است که برای اطلاع خوانندگان در اینجا می‌آوریم؛

صهباء حمادی (عبیات) فرزند زیدان متولد ۱۹۹۸ از اهالی شهر سوسنگرد، متاهل و دانشجوی مهندسی کشاورزی، در سال ۲۰۱۸ بعد از انتشار یک مقاله و افشای تبعیض نژادی و مشکلات اقتصادی و فقر در جامعه، با نسبت دادن تهمت‌های واهی به وی بازداشت شد. ادامه‌ی مطلب

سهیلا حجاب: من را با موهایم روی آسفالت کشیدند و با صورت خونین به قرچک ورامین منتقل کردند

سهیلا حجاب وکیل دادگستری و زندانی سیاسی بعد از خروج از دادگاه تجدید نظر بصورت وحشیانه ای توسط عوامل سپاه پاسداران و بازجویان زندان مورد ضرب و شتم و هتاکی قرار گرفت و در حالیکه با موهایش او را روی زمین می کشیدند با صورت خونین بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.سهیلا حجاب من را با موهایم روی آسفالت کشیدند و با صورت خونین به قرچک ورامین منتقل کردند

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، روز شنبه ۳خرداد۹۹ بعد از پایان دادگاه تجدید نظر خانم سهیلا حجاب وکیل دادگستری، وقتی که وی از ساختمان دادگاه خارج شد توسط عوامل سپاه ثارالله تهران به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. آنها در حالیکه سهیلا را از موهایش روی آسفالت می‌کشیدند و به شدت او را مضروب کرده و حتی کفش و جورابش از پایش در آمده بود، او را به زندان قرچک ورامین منتقل کردند. در میان ضاربین، بازجوی سهیلا حجاب حضور داشت و وی را تهدید به حذف فیزیکی در زندان قرچک ورامین کرد. ادامه‌ی مطلب

برادر نرگس محمدی: اتهام های مطروحه علیه خواهرم “واهی است

برادر نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی طی نامه ای سرگشاده به اتهام های جدید مطروحه علیه خواهرش اعتراض کرده و آن ها را “واهی” نامیده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهدی محمدی، برادر نرگس محمدی، روزنامه‌نگار و نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران که اکنون دوران محکومیت خود را در زندان زنجان می‌گذراند، با نگارش نامه ای سرگشاده اتهام های مطروحه علیه خواهر خود را «واهی» خوانده و گفته «نرگس به سبب دفاع از حقوق حقه مردم ایران [فعالیت در کانون مدافعان حقوق بشر] و دفاع از حقوق بشر، متحمل غیرقابل تصورترین رفتارهای غیرقانونی ماموران اطلاعاتی و قضائی کشور قرار گرفته است. ادامه‌ی مطلب