فرنگیس مظلوم به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد

فرنگیس مظلوم، فعال مدنی و مادر زندانی سیاسی، سهیل عربی توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱ سال زندان برای وی قابل اجرا است. خانم مظلوم پیشتر به صورت غیابی و بدون تشکیل جلسه دادرسی توسط این شعبه دادگاه به ۶ سال حبس محکوم شد و پس از پذیرش درخواست واخواهی و برگزاری جلسه دادگاه رای ۱۸ ماه حبس برای وی صادر شد. ادامه‌ی مطلب

بازداشت سمیه کارگر توسط نیروهای امنیتی در تهران

سمیه کارگر، دانش‌آموخته‌ی رشته فلسفه دانشگاه تبریز، روز جمعه ۲۵ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروند کرده و برخی از وسایل شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.تهران؛ بازداشت سمیه کارگر به اتهام «جرايم اینترنتی» | KHRN

به گزارش خبرگزاری هرانا، پس از پیگیری‌های خانواده خانم کارگر از دادسرای اوین به آنها اطلاع داده شده که اتهام ایشان مربوط به جرائم اینترنتی است.

خانم کارگر از یک بیماری نادر چشمی رنج می‌برد و برای کارهای شخصی نیاز به کمک نزدیکان خود دارد. وی از زمان بازداشت از دسترسی به داروهای خود محروم مانده و خانواده ایشان در نگرانی بسر می‌برند.

سمیه کارگر فارغ‌التحصیل رشته فلسفه دانشگاه تبریز و شهروند کرد اهل ایلام است.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری این شهروند اطلاعی در دست نیست.

فرماندار نجف‌آباد: زن دوچرخه‌سوار بی‌حجاب بازداشت شد

مجتبی راعی، فرماندار نجف آباد، روز سه‌شنبه ۲۹ مهر از بازداشت زنی خبر داد که روز دوشنبه ویدئوی دوچرخه‌سواری او در این شهر منتشر شده بود.تصویری از ویدئوی زن دوچرخه‌سوار که روز دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

فرماندار نجف‌آباد اقدام این زن را که هنگام دوچرخه‌سواری در میدان اصلی این شهر بدون حجاب بود، «هنجارشکنی و توهین به حجاب اسلامی» توصیف کرده است.

به گفته آقای راعی، امروز در شهر نجف‌آباد «تجمع خودجوش اعتراضی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی» توسط مردم در اعتراض به دوچرخه‌سواری این زن برگزار می‌شود. ادامه‌ی مطلب

افزایش «۲۰ درصدی»‌ در مراجعه زنان کارتن‌خواب به گرمخانه‌های تهران

به گفته سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، مراجعه زنان کارتن‌خواب به گرمخانه‌های تهران در ۷ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سایت شهرداری تهران، مالک حسینی روز چهارشنبه، ۳۰ مهر، گفت: «در ۷ ماه نخست سال ۹۹ تعداد زنان مراجعه‌کننده به گرمخانه به ۲۷۱۰۱ نفر رسیده، در حالی‌که این رقم در زمان مشابه سال گذشته ۲۲۷۱۵ نفر بوده است.»

به گفته آقای حسینی، میانگین مراجعه در گرمخانه بانوان در حال حاضر۱۳۰ نفر است. ادامه‌ی مطلب

«زن بیوه به دلیل تامین آب برای فرزندانش مجبور به همخوابی با مرد غریبه شد»

معین الدین سعیدی: «زن بیوه به دلیل تامین آب برای فرزندانش مجبور به همخوابی با مرد غریبه شد»بیشترین رنج خودکشی در جهان در میان کدام گروه سنی است؟ | خودکشی در جایگاه  دوم دلایل مرگ در دنیا | شهرآرانیوز

یک زن بیوه به دلیل تامین جرعه ای آب برای فرزندانش اقدام به تن فروشی و خودکشی کرد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی از «هم خوابگی زنی بیوه با مردی غریبه برای تامین آب برای فرزندانش و خودکشی پس از آن» خبر داد.

معین الدین سعیدی ضمن اشاره به بحران بی آبی و عدم توجه مسئولین کشوری گفته است: ”زنی بیوه که شرافت انسانی آن از من و اردکانیان و رئیس جمهور هم بالاتر بود به دلیل تامین آب فرزندانش با مردی مجبور به همخوابگی شده و پس از آن خودکشی کرده است.“ ادامه‌ی مطلب

اسید پاشی مردی به روی همسر خود و پسر او در شهر صدرا

روز سه‌شنبه ۲۹ مهر، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از اسیدپاشی فردی به سمت همسر خود و فرزند وی در شهر جدید صدرا خبر داد.

اسید، یکی از معدود محصولاتی است که بازار خرید و فروش آن در کشور هرگز از رونق نیفتاده است. علاوه بر سهولت دسترسی و تهیه اسید در بازارهای ایران، نبود قوانین پیشگیرانه کافی نیز بر تداوم جرمی تحت عنوان “اسیدپاشی” موید شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: “روز سه‌شنبه ۲۹مهر، فردی به سمت همسر موقت ۴۹ ساله خود و فرزند وی در شهر جدید صدرا اسید پاشید”. ادامه‌ی مطلب

مشهد؛ آتش زدن یک زن توسط همسرش مرگ او را در پی داشت

روز شنبه ۲۶ مهر ماه، یک مرد در روستای معین آباد از توابع مشهد پس از مشاجره با همسرش اقدام به آتش زدن وی کرد. زن جوان روز گذشته در پی شدت جراحات وارده در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا مشهد جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از خراسان، روز شنبه ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۹، یک مرد در روستای معین آباد مشهد اقدام به آتش زدن همسرش کرد.

بر اساس این گزارش، این حادثه هنگامی رخ داد که مرد ۳۵ ساله ای به دنبال بروز اختلافات خانوادگی، با همسرش به مشاجره و جر و بحث پرداخت.

این زوج جوان که از سه سال پیش به عنوان سرایدار در یک دامداری فعالیت می کردند، اختلافات شدیدی با هم داشتند تا این که طبق معمول مشاجره آن ها بالا گرفت اما این بار مرد عصبانی پسر بچه ۹ ساله اش را در حالی از داخل اتاق بیرون کرد که ظرف ۴ لیتری حاوی بنزین را درون خانه برده بود. ادامه‌ی مطلب

خشونت خانگی؛ قتل یک زن با ضربات چاقو توسط همسرش در لالی

روز جمعه ۲۵ مهر، یک زن در شهرستان لالی توسط همسر خود با ضربات چاقو به قتل رسید. همسر این زن ساعاتی پس از وقوع این حادثه بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از جنوب فردا، دیروز جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹، یک زن در شهرستان لالی در پی مشاجره خانوادگی، توسط همسر خود مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و جان خود را از دست داد.

بیگدلی، فرمانده نیروی انتظامی لالی در ابن خصوص گفت: “روز گذشته در پی وقوع یک فقره قتل، در منطقه عشایری آرپناه این شهرستان، فردی به هویت ‌”ی.ل” که چندین سال با همسر خود دچار اختلاف خانوادگی بوده با ضربات چاقو همسر خود را به قتل رسانده است و در کوه‌های اطراف آرپناه متواری شد”. ادامه‌ی مطلب

بازداشت بهاره سلیمانی توسط نیروهای امنیتی در کرج

بهاره سلیمانی، شهروند ساکن تهران، عصر روز جمعه ۲۵ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

ماموران در حین بازداشت خانم سلیمانی اقدام به تفتیش منزل پدر و مادر این شهروند کردند و پس از آن به منزل خانم سلیمانی در تهران رفته و آنجا را نیز تفتیش کردند. در جریان این بازرسی‌ها تعدادی از وسایل شخصی خانم سلیمانی و خانواده‌اش توسط ماموران ضبط شده است. خانم سلیمانی در بخش درمانی مشغول به کار بوده و طی هشت ماه اخیر در اثر ارتباط با بیماران مبتلا به کرونا دچار آسیب‌دیدگی ریه شده و نیاز به رسیدگی پزشکی دارد. ادامه‌ی مطلب

با مروجان «بی‌بند‌ و ‌باری» با قاطعیت برخورد‌‌ می‌کنیم/ اسیر جوسازی‌‌ نمی‌شویم

رئیس پلیس پایتخت گفت: با افرادی که دنبال حیازدایی و ترویج فرهنگ بی‌بندوباری هستند مبارزه می‌کنیم، اصلا در این مسیر کوتاه نمی‌آییم و اسیر جوسازی نشده و با قاطعیت برخورد می‌کنیم.با مروجان «بی‌بند‌ و ‌باری» با قاطعیت برخورد‌‌ می‌کنیم/ اسیر جوسازی‌‌ نمی‌شویم

با مروجان «بی‌بند‌ و ‌باری» با قاطعیت برخورد‌‌ می‌کنیم/ اسیر جوسازی‌‌ نمی‌شویم
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی صبح امروز در همایش پلیس؛ آمران به معروف و ناهیان از منکر در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهارداشت: دشمن با شعارهای مختلف می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر از جامعه دور شود اما انقلاب سربلند اسلامی آمد و در طول چهل و یک سال هزینه‌های زیادی پرداخت کرد تا فرائض دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود. ادامه‌ی مطلب