داوود قاسم زاده، زندانی بیمار در زندان ارومیه که شب دوشنبه ۵ آبانماه توسط ماموران گارد زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، در ادامه اعتراضات خود متهم شده که شب گذشته یکی از اتاقهای بهداری زندان را به آتش کشیده است.
این زندانی از روز سهشنبه ۶ آبانماه همراه با آرش علیزاده و بهاالدین قاسم زاده با خواست ثبت شکایت از ماموران خاطی و اعزام برادرش به بیمارستان خارج از زندان برای انجام تست کرونا و رسیدگی پزشکی اعتصاب غذا کرده بودند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، داوود قاسم زاده، زندانی بیمار در زندان ارومیه متهم شده که چهارشنبه شب مورخ ۷ آبانماه ۱۳۹۹، یکی از اتاقهای بهداری زندان را به آتش کشیده است. ادامهی مطلب


همچنین روز شنبه ۳ آبان، اندیشه صدری، دانشآموخته رشته هنر و خواهرزاده فرانک جمشیدی که ۱۵ مهر توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده بود به بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج انتقال یافته است.



ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.
خانم الوانی اواسط مردادماه امسال توسط نیروهای امنیتی به دلیل شعارنویسی در تهران بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. او نهایتا توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به ۶ حبس محکوم شد. خانم الوانی به بیماری سرطان غدد لنفاوی مبتلا است، این بیماری میتواند در صورت ابتلای وی به کرونا در زندان جان او را در معرض خطر قرار دهد.