گزارشی از آخرین وضعیت الهام الوانی در زندان اوین

الهام الوانی، زندانی سیاسی از تاریخ ۱۹ مهرماه امسال دوران محکومیت ۶ ماهه خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند. خانم الوانی اواسط مردادماه امسال توسط نیروهای امنیتی به دلیل شعارنویسی در تهران بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. او نهایتا توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به ۶ حبس محکوم شد. خانم الوانی به بیماری سرطان غدد لنفاوی مبتلا است، این بیماری می‌تواند در صورت ابتلای وی به کرونا در زندان جان او را در معرض خطر قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، الهام الوانی، زندانی سیاسی از تاریخ ۱۹ مهرماه ۱۳۹۹، دوران محکومیت ۶ ماهه خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند.

الهام الوانی اواسط مردادماه امسال توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در زندان اوین منتقل شد. او پس از پایان بازجویی‌ها به قرنطینه بند زنان اوین منتقل شد و ۷ روز بعد با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. این زندانی سیاسی نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری محاکمه و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. مصداق اتهام خانم الوانی شعارنویسی عنوان شده است.
خانم الوانی در تاریخ ۱۹ مهرماه امسال پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

الهام الوانی، حدودا ۳۰ ساله و مجرد است. خانم الوانی به بیماری سرطان غدد لنفاوی مبتلا است و تا پیش از بازداشت در حین انجام شیمی درمانی بوده است، این بیماری می‌تواند در صورت ابتلای وی به کرونا در زندان جان او را در معرض خطر قرار دهد.

هرانا مهرماه امسال در گزارشی از ابتلای تعدادی از کارکنان بند زنان زندان اوین به بیماری کرونا و خطر شیوع این بیماری در این بند خبر داد.