رسانه ها در ایران و نمایشگاهی از تبعیض، سواستفاده، و نقض حقوق زنان
با توجه به ذهنیت سنتی و مرد سالارانه مدیران و سیاست گذاران تلویزیون دولتی ایران (صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران) و دیدگاهی که مانع از دیدن واقعیت روز زنان ایران می شود، این رسانه سالهاست که از به نمایش در آمدن زنان قهرمان، فعال و موفق جامعه خودداری کرده و برای نادیده انگاشتن آنان از انواع مختلف سانسوراستفاده می کند در تمام زمینه ها اعم از دانش، سیاست، ادبيات، تئاتر، موسيقي، سينما، هنر، مطبوعات و سایر مدارج علمی یا ورزشی، زنان در فیلمها و سریالهای تلویزیونی، موجوداتی احساساتی، شکننده و ناتوانند، زنانی که همواره در حال نظافت، آشپزی و یا بچه داری هستند، تلویزیون دولتی ایران با توهینی آشکار همیشه زن را در بیرون از خانه قربانی و آسیب پذیر جلوه می دهد، زنان در کانال های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران، باید جارو، دستمال و کفگیر و…در دست داشته باشند وهیچگاه زنی در حال مطالعه کتاب، ورزش و یا حتی تماشای تلویزیون هم دیده نمی شود که تزریق و تلقینی است از این باور غلط که حوزه فعالیت زنان صرفا در خانه است و حوزه حضورمردان در کار و سیاست… ادامهی مطلب
. آنها در اعتراض های چند روزه خود گفتند: ما انقلاب نکردیم تا به عقب برگردیم، نه شرقی، نه غربی، جهانی. زنان پیشرو رفع هر گونه خشونت و تبعیض، به ویژه تبعیض جنسیتی را جهانی میدانند و زنان ایرانی با عزمی راسخ برای رفع تبعیض و ستم بر زنان و تمام جامعه تا به اکنون به اشکال مختلف شجاعانه و پیگیرانه ایستادهاند. این مبارزات نه تنها در شهرهای بزرگ، بلکه در دور افتاده ترین نقاط ایران و جهان هم ادامه دارد.





