ویدا ربانی، روزنامه نگار و عضو حزب اتحاد ملت ایران که در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت به سر میبرد از روز دوشنبه ۱۰ آذرماه دست به اعتصاب غذا زده است.
خانم ربانی روز یکشنبه ۲ آذرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ویدا ربانی، روزنامه نگار بازداشتی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین از روز دوشنبه ۱۰ آذرماه اعتصاب غذا کرده است.
خانم ربانی امروز طی یک تماس تلفنی با خانوادهاش از پنجمین روز اعتصاب غذای خود خبر داده است. ادامهی مطلب
خانم تقوی روز گذشته طی یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود از وضعیتش خبر داده است. ناهید تقوی ۶۶ ساله، چندی پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته و از بیماری فشار خون بالا رنج میبرد.
خانم نفری از تاریخ ۲۰ مهرماه امسال دوران محکومیت ۳ ماهه خود را در بند زندان اوین سپری میکرد.
در خاطرهای کوتاه میگوید: «من دیروز کلاسم را در وان حمام تشکیل دادم. دوربینم خاموش بود و به بچههای حاضر در کلاس غیر حضوری گفتم که دوربینم خراب شده است. واضح است که نمیتوانستم دوربین را در دستشویی خانه روشن کنم. دو تا فرزندم هر دو کلاس داشتند و همسرم نیز جلسهای آنلاین با همکارانش داشت و همه اتاقهای خانه و آشپزخانه اشغال شده بود و من تنها کسی بودم که میتوانستم با دوربین خاموش تنها برای یک روز کلاسم را اداره کنم». 
همچنین طی روز جاری رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمانشاه از بازداشت یکی دیگر از همکاران این شهروندان خبر داد. ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.


