ثبت نام 30 زن برای کاندیداتوری ریاست جمهوری

23 اردیبهشت 1392

شهرزاد نیوز:در پایان مهلت پنج روزه ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، 686 نفر برای یازدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده اند، که از این تعداد 656 نفر یعنی 96 درصد را مردان و 30 نفر یعنی 4 درصد از ثبت‌نام شدگان را زنان تشکیل می دهند.

از سوی دیگر، در نام نویسی برای عضویت در شوراهای محلی نیز زنان شرکت کرده اند. از جمله در استان هرمزگان که 456 نفر از زنان برای شرکت در چهارمین دوره انتخابات شهر و روستاهای استان ثبت نام کرده اند.

به گزارش سایت «زن فردا»، گل محمد بامری، رئیس ستاد انتخابات هرمزگان، در این رابطه گفته است: این مشارکت در بین زنان روستایی استان حدود سه برابر زنان ساکن مناطق شهری بوده و در مقابل ثبت نام 336 زن روستایی، تنها 120 زن برای عضویت در شوراهای شهری نام نویسی کرده اند و این در حالی است که جمعیت شهری و روستایی استان بسیار نزدیکتر از نسبت یاد شده است.

به گزارش رسانه ها، بیشتر اصلاح طلبان در انتخابات شوراها رد صلاحیت شده اند. در تهران معصومه ابتکار، پیشنهاد دهنده افزایش شمار زنان در مدیریت شهری، و فاطمه راکعی، شاعری که از فروغ فرخزاد و سیمین بهبهانی به عنوان شاعران مطرح و پیشتاز یاد می کند، جزو رد شدگان هستند.

در حالی که پس ازتلاش های بسیار، سرانجام علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، اجازه داد که رفسنجانی هم کاندید شود تا «حماسه انتخاباتی» اتفاق افتد، بهار نیوز از رد صلاحیت چهره های شاخص اصلاح طلب اصفهان در انتخابات شورای شهر خبر داد و نوشت: همه‌اصلاح‌طلبان در اصفهان ردصلاحیت شدند!

در رابطه با تعیین صلاحیت زنان برای شرکت در مبارزات انتخاباتی توسط شورای نگهبان هنوز تردید های جدی وجود دارد، چرا که از «رجل سیاسی و مذهبی»، مرد سیاسی و مذهبی مستفاد می‌شود و نه شخصیت سیاسی مذهبی.

http://www.we-change.org/spip.php?article10454