رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با فارس خبر داد ارائه پیشنهاد عضویت یک زن فرهیخته در مجمع تشخیص مصلحت نظام

23 اردیبهشت 1392

فارس – فاطمه رهبر در گفت و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: در جلسه‌ای که ما صبح امروز در خدمت رهبر معظم انقلاب داشتیم بنده پیشنهاد دادم که یکی از خانم‌های مؤمن و متعهد،متخصص و فرهیخته کشور با هر صلاحدیدی که مصلحت باشد به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیاید.

وی ادامه داد: ما هم اکنون موضوعاتی را در دستور کار مجلس داریم که این موضوعات در بررسی‌های شورای نگهبان احتمال دارد رد شود و بنابر مصلحت در مجلس دوباره مطرح شود و برای تعیین تکلیف مجدد به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

رهبر خاطر نشان کرد: همین‌طور بررسی‌های موضوعی که در ابعاد و عرصه‌های مختلف در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است و طبیعتا حضور افراد متخصص می‌تواند در کارشناسی و ارائه نظرات مختلف و مشاوره‌های دقیق مؤثر باشد.

وی افزود: ما در جلسه اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور خانم‌ها را نداریم با اینکه خانم‌ها در عرصه‌های مختلف دارای تجربیات و تخصص‌های مختلفی هستند و بانوان فرهیخته‌ای که می‌توانند به عضویت مجمع درآیند و به‌عنوان اعضای حقیقی یا حقوقی حضور خانم‌ها در این جایگاه خالی است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث دیگری که در حضور ایشان مطرح کردم تعداد کم نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی است چرا که بیشترین تعداد نماینده‌های زن در دوره پنجم بود که 14 نفر بودند.

رهبر افزود: موضوع بحث کمی و کیفی است ما در مجلس پابه‌پای آقایان در مجلس فعالیت داریم و تفکیک جنسیتی برای خانم‌ها نیست ما در صحن علنی و کمیسیون‌ها و پیگیری مسائل مطرح شده در حوزه‌های انتخابیه پابه‌پای آقایان و حتی بیشتر از آنها فعالیت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر این چون خودمان هم خانم هستیم باید یک فعالیت فوق برنامه ویژه‌ای را داشته باشیم و جامعه هم همواره از ما می‌پرسند که برای امور خانم‌ها چه اقداماتی انجام شده است اما این سؤال هیچ‌وقت از آقایان پرسیده نمی‌شود.

رهبر تصریح کرد: پیشنهادی که من مطرح کردم این بود که ما یک فرآیند سالمی را طراحی کنیم تا از روی عدالت و شایسته سالاری شیوه‌ای را داشته باشیم تا تعداد خانم‌ها در مجلس بیشتر شود چراکه هم اکنون تعداد اندک خانم‌ها حتی به تشکیل یک کمیسیون هم نمی‌رسد.