نماینده همدان: برخورد جدی نکردن با کشف حجاب چهره جمهوری اسلامی را خدشه‌دار می‌کند

اینترنشنال

احمدحسین فلاحی، نماینده همدان به سایت رویداد۲۴ گفت: «عدم برخورد جدی با موضوع کشف حجاب چهره جمهوری اسلامی را خدشه‌دار می‌کند.»

او افزود: «الان قانون حجاب در کشور توسط عده‌ای خاص در حال نقض‌شدن است. اکثریت قاطع جامعه به قانون احترام می‌گذارند و می‌خواهند که حجاب وجود داشته باشد.»

رویداد۲۴ محمد آیتی: احمدحسین فلاحی نماینده همدان در خصوص لایحه عفاف و حجاب که توسط قوه قضاییه آماده و سپس دولت آن را تکمیل و به مجلس فرستاد، به رویداد۲۴ می‌گوید: درباره این لایحه، حرف و حدیث زیادی وجود دارد و فعلاً از طرف مجلس، اعلام وصول نشده است. در صورتی بررسی نمایندگان روی لایحه در کمیسیون تخصصی و سپس صحن صورت می‌گیرد که اعلام وصول شود و اکنون می‌توانم بگویم خیلی از بند‌هایی که این لایحه دارد را قبول نداریم و اساساً برای رفع چالش بی‌حجابی، بازدارندگی ندارد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: تخلف از حجاب، تخلف از قانون است و حجاب جزو قوانین جمهوری اسلامی است و طبیعتاً برای کسی که از قانون تخطی و تخلف کند باید مجازات‌هایی در نظر گرفته شود. لایحه عفاف و حجاب، به نظر می‌رسد خیلی سطحی نوشته شده و نگاه کارشناسی دقیق روی آن نشده است و ترکیبی از کار‌های تقنینی، قاعده‌ای، جرم‌انگاری و فرهنگی در آن کامل دیده نمی‌شود؛ بنابراین نیاز به یک بازنگری جدی دارد.