اجرای حکم اعدام یک زندانی همزمان با صدور دو حکم اعدام

هرانا

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز پنجشنبه هجدهم خردادماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان چوبیندر قزوین به اجرا درآمد. همچنین دو متهم در کرج از بابت اتهام “مشارکت در قتل” به اعدام محکوم شدند. همچنین در این پرونده یک زن به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری آنلاین، دو متهم به “قتل” در کرج توسط دادگاه به اعدام محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از شهریور ۱۳۹۸ در پی مراجعه یک زن به یکی از کلانتری های کرج شروع شد. او مدعی شد همسرش سعید ۳۹ ساله که دیروز خانه را برای کار ترک کرده بود، برنگشته و دیگر خبری از او ندارد.

پس از پیگیری مکالمات و تماس‌ های مهری سی و چهار ساله کارآگاهان دریافتند او با مردی به نام ناصر رابطه مخفیانه‌ ای دارد. بنابراین ناصر به آگاهی منتقل شد و در تحقیقات بعدی مشخص شد که وی آخرین فردی بوده که قبل از ناپدید شدن سعید با او در تماس بوده است.

ناصر به ارتباط مخفیانه اش با مهری اعتراف کرد و ادامه داد: “پس از مدتی سعید متوجه ارتباط ما شد و از من خواست تا با هم ملاقات کنیم. وقتی موضوع را به مهری گفتم، او پیشنهاد داد تا سعید را به باغی که متعلق به یکی از دوستان مهری بود، بکشانم؛ سپس با همدستی پسرعمه‌ ام به نام شهرام او را با چاقو کشتیم و جسدش را داخل چاهی در باغ متروکه انداختیم.” با پیدا شدن پیکر سعید، شهرام نیز بازداشت شد.”

مهری، ناصر و شهرام سه متهم این پرونده پس از صدور کیفرخواست از سوی دادسرای جنایی راهی زندان شدند. پس از یک سال نخستین مرحله محاکمه در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز برگزار شد اما این جلسه نتوانست قضات را برای صدور حکم آماده کند بنابراین پس از تکرار جلسه رسیدگی قضات دادگاه ناصر و پسرعمه‌ اش شهرام را از بابت اتهام “مشارکت در قتل” به اعدام و مهری را از بابت اتهام “معاونت در اجرای نقشه قتل” به پانزده سال حبس محکوم کردند.

همچنین مهری در محاکمه دیگری جداگانه به دلیل “رابطه نامشروع” با ناصر به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد.

اعدام یک زندانی در زندان چوبیندر قزوین
به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه امروز پنجشنبه هجدهم خردادماه ۱۴۰۲، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان چوبیندر قزوین به اجرا درآمد.

هویت وی، “هوشنگ امیرزاده” گزارش شده است. بر اساس این گزارش، آقای امیرزاده از حدود سه سال پیش از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر بازداشت و سپس به اعدام محکوم شد.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۲، تعداد ۴۵۷ گزارش به ثبت رسیده است، که شامل محکومیت ۹۲ نفر به اعدام، از جمله محکومیت ۶ نفر در ملاعام و اجرای حکم اعدام ۵۶۵ نفر است. از این میزان ۲ حکم اعدام در ملاعام صورت گرفته است. همچنین ۵ فرد که در زمان ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند و در اصطلاح حقوقی آنها را کودک-مجرم می خوانند نیز در میان اعدام شدگان امسال قرار داشتند.