علیرغم نیاز به رسیدگی پزشکی؛ تداوم بازداشت مریم جلال حسینی در زندان قرچک ورامین

هرانا

خبرگزاری هرانا – مریم جلال حسینی، شهروند بازداشتی ساکن تهران، علیرغم گذشت یک ماه از زمان دستگیری، به صورت بلاتکلیف در زندان قرچک ورامین بسر میبرد. همچنین وی دچار مشکلات جسمانی بوده و از دریافت رسیدگی مناسب پزشکی محروم است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه هجدهم خردادماه ۱۴۰۲، مریم جلال حسینی، شهروند بازداشتی ساکن تهران، علیرغم گذشت ۳۰ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی در زندان قرچک ورامین بسر میبرد.

یک منبع مطلع در رابطه با شرایط جسمی این شهروند به هرانا گفت: “خانم جلال حسینی که پیشتر از مشکلات دستگاه گوارشی رنج میبرد، پس از اعتصاب غذا وضعیت جسمانی وی شدید تر شده و از رسیدگی درمانی در زندان قرچک ورامین محروم مانده است.”
خانم جلال حسینی از تاریخ هفتم خردادماه سال جاری، در اعتراض به محل نگهداری خود، در زندان قرچک ورامین و عدم انتقال او به زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بود. وی نهایتا هفت روز بعد به اعتصاب غذای خود پایان داد.

مریم جلال حسینی پیشتر در جریان تجمع اعتراضی معلمان در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه، در جریان تجمع اعتراضی معلمان برای دومین بار در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروند بازداشتی اطلاعی حاصل نشده است.