مکالمه تلفنی ناتمام رهنورد و میرحسین با دختران/ پایان چهل روز بی خبری

11 اردیبهشت 92
ماموران این تماس و گفت و گو را نیمه کاره قطع کردند

arton20942

کلمه:

پس از چهل روز بی خبری مطلق دختران موسوی و رهنورد از پدر و مادرشان، شب گذشته ماموران امکان تماس تلفنی زهرا رهنورد و میرحسین موسوی با دخترانشان را فراهم کردند؛ تماسی که در نهایت با دخالت ماموران نیمه تمام ماند.

به گزارش کلمه، در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) و روز مادر، پس از ۴۰ روز بی خبری و محرومیت از ملاقات و تماس، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی اجازه یافتند تا با دختران خود به صورت تلفنی گفت و گو کند. حال عمومی مهندس موسوی و دکتر رهنورد در زمان این گفت و گوی تلفنی، خوب گزارش شده است.

در این تماس تلفنی، خانم رهنورد پس از صحبت سریع با هر سه دختر، می خواسته که با یکی از دختران دوباره صحبت کند اما ماموران فورا تلفن را قطع کرده و به شکلی غیر عادی و غیر انسانی، مانع از ادامه صحبت دختران موسوی با مادر خود شده اند.

زهرا رهنورد در یکی از ملاقات های قبلی، در واکنش به مزاحمت ها و رفتارهای آزاردهنده ماموران امنیتی، تاکید کرده بود: ما دندان همنشینی با فرزندانمان را کنده و دور انداخته ایم و اگر فکر می کنید از طریق آزار آنها می توانید فشار بیاورید تا به مقاصد خود دست پیدا کنید، امری محال است.

دختران موسوی و رهنورد بعد از آخرین ملاقاتی که در سی ام اسفندماه با پدر و مادر خود داشتند، تا کنون به کلی از دیدار با آنها محروم بوده اند و ماموران این محرومیت را به صورت نوعی تنبیه و تاوان اطلاع رسانی آنها درباره وضعیت موسوی و رهنورد اعمال می کنند.

علاوه بر این، دیدارهای پیشین آنها با پدر و مادرشان نیز غالبا همراه با آزار و اذیت ماموران و در فضای سنگین و پر از تنش انجام می شده و با تهدیدهای بی پروای ماموران حکومتی رو به رو بوده است.