تعقیب قضایی منتشرکننده فیلم ضرب و شتم یک زن توسط «آمر به معروف»

طی روزهای اخیر انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی با واکنش مردم در داخل و خارج از کشور روبرو شد که گفته می شود در آن فردی به بهانه «نهی از منکر» زن جوانی را به دلیل شیوه پوشش مورد ضرب و شتم قرار می دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، با اشاره به این کلیپ اعلام کرد شخصی که این فیلم را منتشر کرده تحت تعقیب قضایی است و تحقیقات تکمیلی در خصوص انتشار این کلیپ در فضای مجازی توسط پلیس فتا انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایرنا، امروز جمعه ۲۳ اسفندماه ۹۸، غلامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهر ری با اشاره به تعقیب قضایی انتشاردهنده کلیپ ضرب و شتم یک زن توسط یک مرد گفت: تحقیقات تکمیلی به درخواست دادستان شهرری و توسط پلیس فتا در خصوص انتشار دهنده فیلم انجام خواهد شد.

دادستان شهرری همچنین مدعی شده است که “حادثه ضرب و شتم این زن مربوط به اواخر آبان و اوایل آذر ماه امسال بوده است که فرد خاطی در همان زمان با قرار وثیقه بازداشت و تحت الحفظ به شعبه رسیدگی کننده پرونده در تهران تحویل داده شده است”.

لازم به ذکر است طی روزهای اخیر انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی با واکنش مردم در داخل و خارج از کشور روبرو شد که گفته می شود در آن فردی به بهانه «نهی از منکر» زن جوانی را به دلیل شیوه پوشش و حجاب اجباری مورد ضرب و شتم قرار می دهد.

کنشگران اجتماعی دخالت بی ضابطه شهروندان در امور و احوالات شخصی یکدیگر را تحت نام امر به معروف یک معضل دانسته و آن را موجب گسترش خشونت و ناامنی در جامعه می خوانند.​