سینا منیرزاده و زهره سرو، به ۶ سال حبس و “خدمت در بسیج” محکوم شدند

زهره سرو و سینا منیرزاده، دو متهم سیاسی از باب اتهاماتی از جمله “توهین به رهبری در فضای مجازی” توسط دادگاه انقلاب تهران هر یک به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شدند.Image result for سینا منیرزاده و زهره سرو، به ۶ سال حبس و “خدمت در بسیج” محکوم شدند

این افراد علاوه بر این به عنوان مجازات تکمیلی هر کدام به چهار ماه فعالیت موثر در بسیج و مطالعه تفسیر سوره حجرات محکوم شده‌اند. این حکم روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه در زندان‌های اوین و قرچک ورامین به آنها ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زهره سرو و سینا منیرزاده، دو متهم سیاسی در یک پرونده مشترک توسط دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در زندان به آنها ابلاغ شده است، زهره سرو و سینا منیرزاده از بابت اتهامات “توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی” هر کدام به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شدند.
این افراد علاوه بر این هر کدام به عنوان مجازات تکمیلی به چهار ماه فعالیت موثر در بسیج و مطالعه تفسیر سوره حجرات محکوم شده‌اند.
زهره سرو و سینا منیرزاده از باب یک پرونده مشترک در تاریخ ۳ دی ماه ۱۳۹۸ به دلیل فعالیت در فضای مجازی (اینستاگرام) بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در تهران (بند ۱ الف) منتقل شدند. این افراد نهایتا در تاریخ ۲۱ دی ماه ۹۸ با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به ترتیب به زندان قرچک ورامین و زندان اوین منتقل شدند.

پرونده این شهروندان در مرحله بازپرسی در شعبه ۷ بازپرسی دادسرای اوین رسیدگی و نهایتا به دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد در تاریخ ۳ اسفندماه امسال در این شعبه برگزار شده بود.

زهره سرو، فرزند غیضان، متولد ۱۳۶۵ و سینا منیرزاده، فرزند غلامحسین، متولد ۱۳۶۹ است.

سینا منیرزاده با عنوان “بابک پارسی” و زهره سرو با عنوان “ماه فر” در فضای مجازی فعالیت داشته‌اند.

آقای منیرزاده هم‌اکنون در زندان اوین و خانم سرو هم‌اکنون در بند ۱ زندان قرچک ورامین (بند مادران) بسر می‌برد.​