بانوی جودوکار ایرانی به خاطر «حجابش» از مبارزه محروم شد!

محبت نیوز

مسئولان برگزاری سومین دوره بازی های انتخابی المپیک در آرژانتین به دلیل داشتن حجاب “مارال مردانی” اجازه حضور بروی تاتامی را به وی ندادند.

«محبت نیوز»- مارال مردانی نماینده تیم ملی جودو دختران در المپیک آرژانتین نتوانست مبارزه کند او به دلیل حجاب اسلامی اجازه مبارزه را پیدا نکرد او قرار بود امروز در این رقابت ها در اولین دیدار به مصاف نماینده دومینیکن برود اما به دلیل پوشش نتوانست در مسابقه شرکت کند و از گردونه رقابت ها حذف شد.

اگر چه در سایت برگزاری مسابقات اعلام شده که مارال مردانی در گام نخست به روی تاتمی رفته و مغلوب حریف خود شده و در جدول شانس مجدد نیز شکست خورده، اما شکست مارال مردانی نماینده جودوی ایران به دلیل ممانعت مسئولان مسابقات از مبارزه او با حجاب اسلامی بوده است.

این اولین بار نیست که ورزشکاران ایران به دلیل «حجاب» در میدان مسابقه مجوز رقابت پیدا نمی‌کنند. در سال ۲۰۱۱ هم تیم فوتبال زنان ایران در رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۱۲ به دلیل داشتن حجاب اجازه رفتن به میدان را پیدا نکرد.

پس از انقلاب ۵۷ ورزشکاران زن ایران در رشته‌های آبی، رشته ژیمناستیک و برخی رشته‌های رزمی از حضور در بسیاری از میادین رسمی بین المللی دور ماندند.

ورزشکاران زنان ایران اجازه انتخاب حجاب را ندارد و برای ادامه ورزش حرفه‌ای خود باید پایبند به «حجاب اجباری» باشند.