افزایش میزان خودکشی، به ویژه در میان زنان و جوانان

٢ مهر ١٣٩٢
Suicide

شهرزادنیوز:خودکشی های منجر به مرگ در ایران روز به روز بیشتر می شود. بر اساس آمارهای پزشکی قانونی، سال گذشته 500 نفر در کشور با قرص برنج اقدام به خودکشی کرده اند و آمار خودکشی در بین زنان و جوانان بیشتر است.

دکتر بهنام بهنوشی، متخصص پزشکی قانونی و پزشک بیمارستان لقمان، در گفتگو با سایت شفقنا، اظهار داشت که طی 10 سال گذشته روزانه 80 نفر در پایتخت دست به خودکشی می زدند، اما این میزان اکنون به 150 نفر در روز رسیده است.

به گفته وی، به دلیل دسترسی آسان و راحت به خودکشی از طریق قرص برنج، امروزه بیشترین خودکشی ها در کشور با قرص برنج صورت می گیرد؛ به طوریکه آمار سالانه خودکشی از طریق قرص های برنج در ایران به بیش از 500 نفر رسیده است.

وی مهم ترین عوامل افزایش روند خودکشی را بحران های روحی روانی، مشکلات اقتصادی و اجتماعی، دسترسی آسان به ابزار های خودکشی، افزایش خشونت های خانگی، محدودیت های خانوادگی و طلاق دانست.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، همچنین تصریح کرد که خودکشی در بین زنان و جوانان بیشتر است و بر اساس آمار های اعلام شده در پزشکی قانونی میزان خودکشی ها با هدف مرگ در بین آقایان و خودکشی های ناموفق در بین خانم ها رواج بیشتری دارد و می توان گفت که تمامی خودکشی ها در بین آقایان منجر به مرگ آنان می شود.

خودسوزی هم یکی دیگر از راههای خودکشی در کشور عنوان شد که در برخی مناطق کشور به ویژه ایلام و گنبد مشاهده می شود، اما به دلیل خشن بودن این شیوه، شیوع چندانی ندارد.
http://www.1oo1nights.org/index.php?page=1&newsitemId=8856