بازتاب منفی سخنان توهین آمیز جنتی علیه زنان شاغل و دختران دانشجو

١ مهر ١٣٩٢
janati
شهرزاد نیوز: احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی و امام جمعه موقت تهران، در نماز جمعه اخیر در رابطه با حجاب و عفاف زنان سحنانی بر زبان آورد، که با واکنش منفی گسترده افکار عمومی مواجه شد.

وی از جمله، خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور، گفت: به آقای رئیس جمهور می گویم حجاب را از «جیره داران و حقوق بگیران» خود شروع کن. کسانی که از شما حقوق می گیرند را در ادارات ملزم به رعایت حجاب اسلامی کنید.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: چرا «دختران دانشجویی» که می خواهند درس بخوانند بعد از ورود به دانشگاه چادر خود را بر می دارند و «خراب می شوند»، دانشگاه باید مرکز علمی و امن باشد. دانشجو نمره می خواهد و «برای نمره هر کاری» می کند. اگر حجابش بد بود، به دانشگاه راهش ندهید و در نمره او تاثیر بگذارید.

در انتقاد به این سخنان، عبرت نیوز نوشت: آقای جنتی کارمند جیره خور نیست «خدمتگذار ملت است».

سایت هم میهن کام، نوشت: آیت الله جنتی در سخنانی تأسف انگیز این جملات را در باره قانون حجاب بیان نمودند که در آن کارمندان دولت را جیره دار و دختران دانشجویی که چادرشان را برمی دارند خراب نامیدند.

قانون آنلاین، در مقاله‌ای، از جمله نوشت که دانشگاه‌های ایران پر از انسان‌های شریفی است که برای آموختن و در حالت بدتر برای مدرک گرفتن به دانشگاه می‌روند، ولی این سخن که دانشجویان برای نمره هر کاری می‌کنند، غیرمنصفانه و توهین آمیز است. هر چند که کسی طرفدار بی‌توجهی به شئون اخلاقی و عرف اجتماع نیست، ولی درد این که دانشجویان برای نمره هر کاری بکنند خیلی بزرگتر از این است که کمی بدحجاب باشند. مگر در اسلام ناب محمدی هدف وسیله را توجیه می‌کند!

سایت بازتاب، نیز در مقله ای انتقادی از جمله نوشت که دانشگاه‌های ایران به جای این که به سمتی بروند که علنا و رسما نمره را به مسائل غیرعلمی گره بزنند، به این نیاز دارند که بخش حرفه‌ای درس و مشق را از هر چه که غیرعلمی است جدا کنند.

آینده آنلاین، به نقل از عصر ایران، نوشت کارمندانی که به زحمت این پشت میز نشینی را به دست آورده اند و رنج کار بیرون و مسئولیت های خانه داری و مادری را توامان تحمل می کنند، شایسته تکریم اند و به قدر کافی مشمول «تحدید» هستند تا نیاز به «تهدید» نباشد.

در بخش دیگری از یادداشت عصر ایران آمده است که کارمندان شرافتمندانه کار می کنند و موی سپید می کنند و عمری بر جای می گذارند و در نهایت حقوق می گیرند. آنان جیره خوار نیستند.

سخنان جنتی در شبکه‌های اجتماعی نیز واکنش‌های تند، گاه توأم با ناسزا، را برانگیخته و برخی او و هم سنخ های او را «آشغال کله ها» نامیده اند. شهرزاد نیوز

http://www.1oo1nights.org/index.php?page=1&newsitemId=8854