وضعیت ورزش زنان کشور در شرایط نامطلوبی قرار دارد

فرستنده خبر اقای نوید احمدفخرالدین ۱۵/۰۳/۱۳۹۵  

img28871

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: وضعیت بخش ورزش زنان کشور رو به بهبود است و شاید این وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده باشد اما مطلوب نیست و باید به نحو دیگر تقویت و کمک شود. 

به گزارش زنان خبر؛ محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در نشست مشترک با نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی با اشاره به محدودیت بانوان در حوزه ورزش بیان کرد: با توجه به محدودیت ها و مشکلات بانوان در صف ورزش فعالیت می کنند. اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته است و تغییر نگاه و رویکرد در این حوزه به سمت فضای بهتر چه در فدراسیون ها و چه در ادارات کل در حال رخ دادن است.

وی افزود: رعایت حقوق مساوی مردان و زنان در حوزه ورزش را مورد تاکید است و در کشور ما چنین اندیشه ایی وجود ندارد که زن جایگاهش در خانه است و دولت نیز تاکید دارد که بانوان باید در فعالیت های مختلف حضور فعالی داشته باشند و در عرصه های رقابت با اقتدار حضور یابند. بانوان خود باید پیگیر تثبیت جایگاه به حق خود در جامعه باشند.

گودرزی ادامه داد: فعالیت بانوان در بخش ورزش را همانند سقف شیشه ای است و این قشر خود را در آن محدود و محصور می کند و از حد نگاه های رایج فراتر نمی رود.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: بانوان شاغل در این حوزه اگر در محیط کار خود با مناقشه ای روبرو شوند کوتاه می آیند که جلوگیری از این امر از دست سطوح و ارکان مدیریتی خارج است.

وی بیان کرد: وضعیت بخش ورزش زنان کشور رو به بهبود است و شاید این وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده باشد اما مطلوب نیست و باید به نحو دیگر تقویت و کمک شود تا بانوان در سطوح دیگر نیز فعالیت داشته باشند.

گودرزی گفت: نگاه جنسیتی تمایز خوبی برای اعطای مزایای اجتماعی نیست، اما در عین حال برخی موانع از اجرایی شدن حق حوزه بانوان جلوگیری می کند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: بانوان حوزه ورزش باید به دور از تنش و با رعایت جنبه هایی که بهانه کمتری به دست بهانه جویان دهد، به فعالیت های خود ادامه دهند و به فرموده مقام معظم رهبری با حفظ کرامت و چهارچوب ها باید از توانمندی زنان برای ارتقا همه سطوح اعم از حوزه قهرمانی، همگانی، بین المللی و کسب کرسی ها بهره گرفت.

وی مطرح کرد: حق و حقوق این حوزه باید مطالبه و استیفا شود و ما هم به جد به دنبال تامین آن هستیم و کمترین آسیب اجتماعی و معضل در ورزش بانوان دیده می شود.

گودرزی یادآور شد: ممکن است اتفاقاتی خارج از این فضا رخ دهد که ربطی به ما و شما ندارد چرا که فکر نمی کنم هیچ بانویی در این بخش اجازه دهد بزهی برای فرزندان کشور اتفاق بیفتد.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: استناد کردن به برخی از آسیب های اجتماعی محدود و معدود، نباید نگاه را به کل این جامعه ی منزه تسری دهد و به کسانی که براساس گزارشهای غلط، نکاتی را در خصوص ورزش بانوان مطرح می کنند، به جلوگیری از این کار توصیه می کنم.

وی گفت: دختران و زنان کشورمان در حوزه تغذیه در شرایط نامناسبی قرار دارند و مسئولیت ما ایجاب می کند با رعایت جنبه های فرهنگی و اجتماعی به این مساله ورود کنیم.