چالش های ازدواج جوانان باید در اولویت دولت قرار گیرد

فرستنده خبر اقای نوید احمدفخرالدین ۱۵/۰۳/۱۳۹۵ 

IMAGE635464792817197265

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد:مسائل و مشکلات امروز جوانان به گونه ای است که ضرورت توجه بیش از پیش دولتمردان، برنامه ریزان و سیاستگزاران به این بخش احساس می شود. 

زنان خبر؛ الهه راستگو رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران با اشاره به مشکلات امروز جوانان بیان کرد: مسائل و مشکلات امروز جوانان به گونه ای است که ضرورت توجه بیش از پیش دولتمردان، برنامه ریزان و سیاستگزاران به این بخش احساس می شود.

وی افزود:ان شاءالله برنامه ها به گونه ای پیش رود که در روز جوان به جای صحبت از دغدغه و چالش این طیف از شادی ها و روند رو به بهبود وضعیت آنها صحبت شود.

راستگو ادامه داد: یکی از راهکارهای کاهش مشکلات حوزه جوان را حمایت بیشتر سمن ها و فراهم سازی شرایط برای ورود و فعالیت بیشتر آنها است و با توجه به فعالیتهای تخصصی این گروههای داوطلبانه مردم نهاد قطعا فراهم کردن بیشتر زیرساخت های لازم برای سمن ها نتایج بهتری را در این حوزه موجب خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد:نقش موثر سازمانهای مردم نهاد در کارآفرینی و ازدواج آسان انکارنشدنی است و دولت محترم نیز باید توجه بیشترخود را معطوف به این بخش کند چرا که بی توجهی به این موضوع آسیبهای بیشتری را سبب می شود.

وی گفت: اگرچه لزوم توجه به آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از آن ضروری است اما متاسفانه گاه اطلاع رسانی ها به گونه ای است که بزرگنماهایی را در این حوزه می بینیم.

راستگو اظهار داشت: سیاه نمایی و بزرگنمایی به گونه ای است که همه آسیبهای اجتماعی در ایران آوار شده حال آنکه این موضوع مختص ایران نیست و در تمام کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز دیده می شود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: باید به دنبال شیوه و راهکار پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی بود و سازمانهای مردم نهاد با توجه به ماهیت مردمی خود بستر مناسبی برای رفع مشکلات جامعه هستند و بر این اساس بسترهای لازم برای فعالیت این تشکلهای مردمی را باید فراهم کرد.