جلسه سخنرانی نمایندگی هانوفر و الدنبورگ_برمن در تاریخ 2 آگوست 2015

http://seda-tasvir.bashariyat.org/?p=2982

 

آمار دختران فراری بیشتر می‌شود، پذیرش خانواده‌ها کمتر

ارسال کننده:خانم نازی نیکویی سلیم 15 مرداد

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که سالانه بیش از یک میلیون نوجوان ۱۳ تا ۱۹ ساله از خانه‌هایشان فرار می‌کنند که ۶۰ تا ۷۰ در صدشان، دختر هستند  و ۳۰ تا ۴۰ درصدشان  پسر. ادامه‌ی مطلب

فراخوان جلسه ی نمایندگی ترکیه در تاریخ 9 آگوست

سخنرانی، بحث و گفتگو، پرسش و پاسخ
سخنرانان و موضوع سخنرانی:
مریم مرادی : فعال حقوق بشر
*مقایسه اعلامیه جهانی حقوق بشر با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران*
ابراهیم حسینی : فعال حقوق بشر
*حقوق جوانان در جمهوری اسلامی ایران*
محمد ابوطالبی : فعال حقوق بشر
*سرانجام حقوق بشر در ایران ، پس از توافق هسته ای*

شعرخوانی توسط آرمین عمرزاده گرگان : فعال حقوق بشر
زمان: یکشنبه 18 مرداد 94 برابر 9 آگوست 2015 ساعت 18:30 به وقت ایران . 17 به وقت ترکیه ، 16 به وقت اروپای مرکزی و 22 به وقت مالزی
مکان : پالتاک ، اتاق نمایندگی ترکیه ادامه‌ی مطلب

سقوط یک زن نابینا در شبکه فاضلاب تهران

ارسال کننده : خانم مونیکا قریشی 16مرداد

رادیو زمانه :مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان از سقوط یک زن نابینا در منطقه ۱۴ شهرداری تهران به درون چاله فاضلاب به علت کنده‌کاری‌های یکی از خیابان‌های این منطقه خبر داد.
به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌همت محمودنژاد، مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان گفت: «این زن ۴۳ ساله نابینا به علت کنده‌کاری‌های سطح شهری خیابان ۱۷ شهریور در منطقه ۱۴، به درون چاله فاضلاب سقوط کرده است.»

به گفته محمودنژاد سقوط، منجر به شکستگی و ضرب‌دیدگی پا و سایر اعضای بدن این زن شده است. ادامه‌ی مطلب

امام جمعه اصفهان: گرفتن دست همسر در خیابان قابل توجیه نیست

ارسال کننده : خانم سمیرا اطاعت 15مرداد

تقاطع: یکی از “امامان جمعه” اصفهان می‌گوید که زوج‌ها نباید در اماکن عمومی دست یکدیگر را بگیرند.

ابوالحسن مهدوی با بیان این‌که «مردان و زنان نباید خودشان را انگشت‌نمای دیگران کنند» به خبرگزاری “فارس” گفته: «متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مردان جامعه اطلاع ندارند که گرفتن دست همسر باید در حریم خانواده انجام شود به طوری که وقتی از آن‌ها علت این کار را می‌پرسیم، پاسخی غیر قابل توجیه می‌دهند.»

آقای مهدوی هم‌چنین اضافه کرده که «اگر زن‌ها با خواسته خود تمایل داشته باشند که در جامعه از پوششی نامناسب برخوردار باشند» و «نگاه همگان را به خود جذب کنند»، در این صورت «وضع آن جامعه رو به افول می‌رود». ادامه‌ی مطلب

لینک جلسات سخنرانی

جلسه سخنرانی نمایندگی هانوفر و الدنبورگ_برمن در تاریخ 2 آگوست 2015

http://seda-tasvir.bashariyat.org/?p=2982

گزارش جلسه عمومی کانون در تاریخ 1 آگوست 2015

http://seda-tasvir.bashariyat.org/?p=297

اطلاعیه شماره 631 کمیته زنان

عنوان های خبری در روزهای اخیر:
ندا مستقیمی، از حامیان مادران پارک لاله و زندانی سیاسی، با تشدید آسم و مشکلات تنفسی، شرایط دشواری را در بند زنان زندان اوین تجربه می کند.
بسمه جبوری زن زندانی عراقی محبوس در زندان قرچک ورامین در اعتراض به عدم درمان و عدم رسیدگی حقوقی بر مبنای قراردادی که بین عراق و رژیم جمهوری اسلامی ایران است دست به اعتصاب غذا زد.

download (1)

 

 

download (2)

 

 

 

 

 

 

ونرگس محمدی فعال حقوق بشر زندانی که در پی وخامت اوضاع جسمی به بیمارستان منتقل شده بود، بدون تکمیل درمان و در حالت نیمه بیهوشی به زندان بازگردانده شد.    download ادامه‌ی مطلب

نرگس محمدی در حالت نیمه بیهوشی به زندان بازگردانده شد

ارسال کننده : خانم زهرا لطفی 11مرداد

سحام نیوز : خانواده نرگس محمدی، روز یکشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۴ پس از مراجعه به زندان اوین برای انجام ملاقات هفتگی، متوجه شدند که این فعال مدنی دو ساعت قبل از انجام این ملاقات، از بیمارستان به زندان آورده شده است.

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، نرگس محمدی در ساعت‌های پایانی روز شنبه پس از آن‌که به مدت هشت ساعت دچار فلج عضلانی می‌شود به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرد. اما پزشکان بیمارستان طالقانی پس از انجام معاینه‌های اولیه اعلام می‌کنند که خانم محمدی باید تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرد.
مقام‌های مسئول در قوه قضاییه، خانم محمدی را با وجود تأکیدهای پزشکان مبنی بر معاینه این مدافع حقوق بشر توسط پزشک متخصص، دو ساعت قبل از انجام ملاقات هفتگی به زندان اوین منتقل می‌کنند. ادامه‌ی مطلب

اطلاعیه 633نمایندگی الدنبورگ برمن

بر مبنای ماده ی ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر:هر فردی حق زندگی ، آزادی و امنيت شخصی دارد.
و همچنین ماده ی ۱۰همین اعلامیه: هر شخص با مساوات کامل حق دارد که دعوايش در دادگاهی مستقل و بی طرف ، منصفانه و علنی رسيدگی شود و چنين دادگاهی درباره حقوق و الزامات وی ، يا هر اتهام جزايی که به او زده شده باشد ، تصميم بگيرد.
بار دیگر حقوق یک انسان در جمهوری اسلامی آشکارا نقض میشود.

images

خلاصه بیانبه عفو بین الملل:
1-احسان شاه قاسمی دسترسی به وکیل مورد نظر خود و محاکمه‌ عادلانه نداشته است.
2-او یک بار محاکمه شده و مورد عفو قرار گرفته بوده است.
3-علی خلیلی و خانواده‌اش در پرونده درگیری به احسان شاه قاسمی رضایت داده بوده اند.
4-او مدتی در بیمارستان بستری بود و چند عمل جراحی روی وی انجام گرفت و سپس مرخص شده است.
5-علی خلیلی حدود سه سال بعد و در فروردین سال ۱۳۹۳ درگذشته است. ادامه‌ی مطلب

کاهش دوره “طرح” فارغ‌التحصیلان پزشکی در ازای تولد فرزند

ارسال کننده : خانم زهرا لطفی 12مرداد

تقاطع: “وزیر بهداشت” جمهوری اسلامی، سیاست‌های این وزارت‌خانه برای تشویق فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی به فرزندآوری را تشریح کرد.

حسن قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که «بایستی در زمینه افزایش جمعیت به فرزندآوری نخبگان بیشتر توجه کنیم» به خبرگزاری “تسنیم” گفت: «در حوزه جمعیتی یک خبری را برای نخستین بار اعلام می‌کنم مبنی بر این‌که در حوزه پزشکی، به‌ ازای تولد هر فرزند، ۴ ماه از دوره طرح‌ فارغ‌التحصیلان کم می‌شود و اگر چندقلو باشد این کاهش طرح بیشتر خواهد شد. مثلاً کسی که دو سال طرح می‌خواهد بگذراند، فرزندان دوقلو بیاورد نصف طرحش کم می‌شود و اگر ۴قلو باشند، تقریباً کل طرح کاهش می‌یابد.» ادامه‌ی مطلب