کلیپ صوتی و تصویری گرامیداشت روز جهانی بدون خشونت (2 اکتبر) ترویج فرهنگ صلح

کلیپ صوتی و تصویری گرامیداشت روز جهانی سالمند – ا اکتبر

گزارش صوتی جلسه سخنرانی اعضای نمایندگی ترکیه و کمیته هنر در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۹

فرنگیس مظلوم با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، زندانی عقیدتی زندان اوین ساعتی پیش با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. وی در تاریخ ۳۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات در زندان اوین منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۱۶ مهرماه ۹۸، فرنگیس مظلوم، با تودیع قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. ادامه‌ی مطلب

نازنین زاغری در کمیسیون پزشکی به تشریح وضعیت وخیم جسمی و روحی خود پرداخت

به گزارش صدای امریکا-نازنین زاغری، شهروند ایرانی بریتانیایی که به اتهامات امنیتی در تهران زندانی است، مشکلات خود را برای اعضای کمیسیون پزشکی توضیح داد تا در صورت تایید کمیسیون پزشکی با آزادی مشروط او موافقت شود.

ریچارد رتکلیف، همسر خانم زاغری، روز دوشنبه ۱۵ مهر به روزنامه گاردین گفت که همسرش با چشمانی اشکبار درباره شرایط جسمی و روحی خود به اعضای کمیسیون پزشکی توضیح داد و خواستار برخورداری از عفو و آزادی پس از سپری کردن سه سال و نیم حبس شد.

آقای رتکلیف درباره شرایط نازنین زاغری در جلسه کمیسیون پزشکی گفت: «پای او هنگام ورود به اتاق بی حس شد و موجب شد زمین بخورد. او پس از آن به دلیل فشار عصبی ناچار شد برای مدتی روی صندلی بنشیند و بعد با کمک نگهبان روی پای خود بایستد و وارد اتاق شود.» ادامه‌ی مطلب

خطای کادر پزشکی بیمارستان تبریز باعث مرگ یک زن باردار شد

خبرگزاری هرانا – روز سه شنبه هفته گذشته یک زن ٢٢ ساله که هفته بیست و سوم بارداری نخست خود را طی می‌کرد، به بیمارستان مطهری ارومیه و از آنجا به دلیل نبود امکانات درمانی لازم، به بیمارستان “امام رضا” تبریز منتقل شد و در آنجا جان خود را از دست داد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی علت مرگ این زن باردار را نقص فنی و کالیبره نشدن دستگاه تعویض خون (پلاسمافرزیس) بیمارستان تبریز، عنوان کرد. ادامه‌ی مطلب

خودکشی دختر ۱۵ ساله در تهران

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه ۱۱ مهر، یک دختر ۱۵ ساله در تهران با پریدن از ساختمانی در خیابان ستارخان دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد. گفته می‌شود این دختر نوجوان همراه پسر جوانی در حال قدم زدن در خیابان بوده که برادرش آنها را می‌بیند و از ترس برادرش به پشت بام رفت و خود را به پایین پرت کرد. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، روز پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ دختری ۱۵ ساله در خیابان ستارخان با سقوط از طبقه چهارم به زندگی خود پایان داد. ادامه‌ی مطلب

رنجنامه مادر نرگس محمدی؛ چرا نرگس را حتی از شنیدن صدای کودکان در غربتش محروم کرده اید؟

خبرگزاری هرانا – عذرا بازرگان، مادر نرگس محمدی زندانی محبوس در اوین، با نوشتن رنجنامه ای، عمق رنجی که وی و نوه هایش به دلیل محرومیت ها و رفتارهای غیرانسانی که حاکمیت به دختر زندانی اش نرگس، روا داشته می شود، می گوید. در قسمتی از این دلنوشته آمده است: “آنچه مرا واداشت تا این رنجنامه را بنویسم درماندگیم در صحبت با کیانا و علی است که سراغ مادرشان را از من مادر دل شکسته می گیرند و من کاری نمی توانم بکنم”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر، مادر نرگس محمدی، مصائبی که طی حبس دخترش بر خود و نوه هایش، گذشته است را در قالب رنجنامه منتشر کرده است. ادامه‌ی مطلب

سیما بهروزی، شهروند بهایی به حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – سیما بهروزی مهدی آبادی، شهروند بهایی ساکن یزد توسط دادگاه انقلاب این شهر به تجمل ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد. جلسه دادگاه وی در تاریخ ۲۷ مردادماه برگزار شده بود. این شهروند بهایی پیشتر به دلیل فعالیت در فضای مجازی تحت عناوین مختلف در دادسرای یزد تفهیم اتهام و به زندان یزد منتقل شده و پس از دو روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیما بهروزی مهدی آبادی، شهروند بهایی ساکن یزد به ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد. ادامه‌ی مطلب

صدیقه مرادی و مهدی خواص صفت با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند

خبرگزاری هرانا – صدیقه مرادی و مهدی خواص صفت، روز جاری با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شدند. این زوج که هر دو از زندانیان سیاسی سابق هستند، روز یکشنبه ۱۶ تیرماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۱۵ مهرماه ۹۸، صدیقه مرادی و مهدی خواص صفت با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شدند. ادامه‌ی مطلب