«نرگس محمدی»، فعال حقوق بشر محبوس در زندان زنجان، در روز شنبه ۲۱ تیر ماه، با نوشتن نامهای از تفکیک ۱۸ نفر از زندانیان زن در روز یکشنبه ۱۵ تیرماه خبر داده بود که از این تعداد، ۶ نفر که علائم کرونا نداشتند به بیرون بند منتقل شده و ۱۲ نفر دیگر، از جمله خودش در داخل بند قرنطینه شدهاند.
روز چهارشنبه ۱ مردادماه ۱۳۹۹، «نرگس محمدی» روزنامهنگار و نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، در یادداشتی از نیمه دوم تیرماه تا اول مردادماه، اوضاع بهداشتی و پزشکی زندانیان مبتلا به کرونا در زندان زنجان را به صورت روزشمار روایت می کند.
«نرگس محمدی»روزنامهنگار روایتش از ابتلا به کرونا در زندان زنجان را اینگونه آغاز میکند: ۱۵ تیر: ۱۲ زندانی کرونایی در بند هستیم. از چند روز پیش که بیماری محرز شد، چند نفر سالم را از ما جدا کردند. ادامهی مطلب








گزارشگر عصر ایران مینویسد، ساعت حوالی ۱۲ شب است و خیابانهای پر ازدحام تهران از ترافیک میلیونها انسان و خودرو خلوت شده و اکثر ۹ میلیون ساکن این کلانشهر در حال استراحت شبانه در خانههایشان هستند؛ اما بیشتر از ۱۰ سال است که سهم نفیسه از ۷۵۱ کیلومتر مربع پایتخت ایران، تختی در یک اتاق مشترک در جنوب شهر یا اشغال گوشه و کنار پارک یا خیابان در حد چمپاتمه زدن است.