کنایه کیهان به فائزه هاشمی | خود را نگران مردم جا نزنید؛ شما دنبال تحریم اقتصادی بودید

روزنامه کیهان نوشت: دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی می‌گوید که با رفتن «بابا» روحانی تغییر کرد و امید از بین رفت!فائزه هاشمی

فائزه هاشمی
به گزارش همشهری آنلاین، کیهان در ستون خبر ویژه امروز ۱۳ مرداد نوشت: «فائزه هاشمی به انصاف‌نیوز گفت: امیدها به آقای روحانی زیاد بود، بابا این امیدها را ایجاد کرد. بعد از فوت بابا آقای روحانی دگرگون شد، بسیار دور از انتظار بود، همه چیز تغییر کرد. با رفتن بابا امید رفت، خیلی‌ها از جمله برخی احزاب و افراد اصلاح‌طلب هم عوض شدند، انگار پشتیبان خود را از دست داده‌اند و دیگر امیدی به تغییر ندارند. ادامه‌ی مطلب

ممنوعیت دوچرخه‌سواری زنان در مشهد به بهانه “نقض هنجارها”

دوچرخه سواری زنان در مکان‌های عمومی مشهد، با تلاش “ستاد امر به معروف و نهی از منکر” قدغن شده است. پیش‌تر، در پارک‌ها و اماکن سبزوار تابلوی ممنوعیت نصب کرده بودند. خراسان و اصفهان، کانون مخالفت با این ورزش زنان هستند.Iran Fahrradtour in Teheran (Irna)

رئیس هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی، از ممنوعیت دوچرخه سواری زنان در مکان‌های عمومی استان خبر داده و ستاد امر به معروف و نهی از منکر را عامل امر معرفی کرده است.

مهدی روزبهانه، اقدام مربوطه را به دوش زنانی انداخته که به “هنجارها” پایبند نیستند: «باعث این محدودیت‌ها افرادی بودند که در گذشته بدون رعایت صحیح حجاب و استفاده از لباس‌های زننده هنگام دوچرخه سواری، توجه زیادی را به این مسئله جلب کردند.» ادامه‌ی مطلب

زن جوان ۳۲ ساله پس از ۶سال حبس زیر حکم اعدام در مشهد به دار آویخته شد

زن جوان ۳۲ ساله ای به نام مهری پس از تحمل ۶ سال حبس زیر حکم اعدام روز یکشنبه ۱۲ مرداد ۹۹ در زندان مرکزی مشهد به دار آویخته شد.زن جوان ۳۲ ساله پس از ۶سال حبس زیر حکم اعدام در مشهد به دار آویخته شد

سایت حکومتی شهرآرا نیوز خبر اعدام این زن را در تاریخ ۱۴ مرداد ۹۹ منتشر کرد. اتهام این زن قتل همسرش بود.

بنا به اطلاعات گردآوری شده از اخبار منتشر شده در مطبوعات و رسانه های حکومتی، فعالان حقوق بشر و پایگاههای اطلاع رسانی، همچنین از منابع خصوصی مرتبط با مقاومت ایران، شمار زنان اعدام شده در دوران ریاست جمهور روحانی با اعدام این زن جوان در مشهد به ۱۰۶ نفر رسیده است. ادامه‌ی مطلب

زنان دیشموک از رنج خشونت خانگی خود را به دست شعله های آتش می سپارند

دیشموک از روستاهای کوچک و دور افتاده در استان کهگیلویه و بویراحمد است. نام این روستا به دلیل خودکشی و مرگ و میر زنان دیشموک بر سر زبان ها افتاده است. هر سال زنان جوان خسته از رنج خشونت های خانوادگی تن خود را به دست شعله های آتش می سپارند.زنان دیشموک از رنج خشونت خانگی خود را به دست شعله های آتش می سپارند

ازدواج های اجباری و زودهنگام زمینه ساز خودکشی
ازدواج های اجباری و کودک همسری یکی از دلایل اصلی خودکشی و خودسوزی ها بین زنان این مناطق و به طور خاص زنان دیشموک است.

دختران دیشموک به سختی تا کلاس ششم درس می خوانند. ادامه‌ی مطلب

خودکشی یک دختر جوان شرق کوردستان در اطراف سلیمانیه

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ خورشیدی، دختر جوانی در اردوگاه نظامی حزب کومله شورشگیری زحمتکیشان کوردستان ایران به نام «تینا محمدی» معروف به “هیرو” با اقدام به خودکشی به زندگی خود پایان داد.

براساس گزارش: تینا محمدی اهل شهرستان جوانرود در شرق کوردستان و ۱۷سال داشته که بر اساس اعلام خبرگزاری حزب کومله شورشگیری زحمتکیشان کوردستان ایران؛ شب شنبه با اقدام به خودکشی بە زندگی خود پایان داد.

لازم به ذکر است که: تینا محمدی از پیشمرگان جوان و جدید الورود به حزب مذکور در اردوگاه رزگویزله در اطراف سلیمانیه در جنوب کوردستان بوده است. ادامه‌ی مطلب

فروغ آخوندزاده از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان ارومیه منتقل شد

خبرگزاری هرانا – فروغ آخوندزاده، شهروند اهل ارومیه در تاریخ ۲ تیر امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد. او امروز یکشنبه ۱۲ مردادماه با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان ارومیه منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۱۲ مردادماه ۱۳۹۹، فروغ آخوندزاده، شهروند اهل ارومیه با پایان مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شد.

فروغ آخوندزاده در تاریخ ۲ تیرماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد. ادامه‌ی مطلب

گزارشی دربارە یک زندانی سیاسی زن با حکم ٨ سال حبس در زندان ارومیە

هەنگاو: یک زن اهل ارومیە بە تحمل ٨ سال حبس محکوم شدە و از سە سال پیش در زندان مرکزی ارومیە محبوس و خبر بازداشت و صدور حکم برای وی تاکنون رسانەای نشدە است.

بر پایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، یک زن اهل کُرد ارومیە با هویت ”باران بهزاد“ از سە سال پیش در بند زنان این زندان محبوس می باشد.گزارشی دربارە یک زندانی سیاسی زن با حکم ٨ سال حبس در زندان ارومیە

بە گفتە یک منبع مطلع، باران بهزاد پیشتر عضو حزب کارگران کُردستان بودە و سە سال پیش پس از جدایی از این حزب بە ارومیە بازگشتە و همان زمان از سوی نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از دو ماه بە زندان مرکزی ارومیە منتقل شدە است.

این منبع در ادامە اعلام کرد کە، باران بهزاد سال ٩٦ (٢٠١٧) از سوی شعبە دوم دادگاه انقلاب ارومیە بە ریاست قاضی شیخلو بە اتهام ”عضویت در حزب کارگران کُردستان“ بە تحمل ٨ سال حبس محکوم شدە است. ادامه‌ی مطلب

دنیز جلالیان: نیروهای امنیتی به زینب اعلام کردند که در صورت ابراز پشیمانی با خواسته‌های وی موافقت خواهد شد

زینب جلالیان، زندانی سیاسی کُرد اهل شهرستان ماکو در قرنطینه بند زنان زندان کرمان نگهداری می‌شود و طی این مدت تنها یکبار با خانواده‌اش تماس تلفنی داشته و نیروهای امنیتی وی را مجبور کردند که به زبان فارسی با خانواده‌اش صحبت کند.زندانی سیاسی زینب جلالیان از ملاقات با خانواده محروم می شود ...

دنیز جلالیان، خواهر زینب جلالیان درباره آخرین وضعیت خواهرش در گفت‌وگو با کُردپا اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید که سیزده سال است که زینب در زندان به سر می‌برد و طی این سیزده سال مورد شکنجه و دچار انواع بیماری شده است. بیشتر اوقات فشارها بر زینب این است که وی را وادار به اعترافات اجباری در تلویزیون کنند و با نیروهای امنیتی همکاری نماید. ادامه‌ی مطلب

پنج زن زندانی اقدام بە خودکشی کردەاند

پنج زندانی اقدام بە خودکشی کردە اند ، طی روزهاى گذشته سه زن زندانی در زندان قرچک ورامین اقدام به خودکشی کرده اند، و از سوی دیگر گزارش شده که وضعیت سهیلا حجاب در این زندان مساعد نیست.

سهیلا حجاب، زندانی سیاسی که از تاریخ ۲۷ خرداد در اعتراض به نگهداری خود در زندان قرچک ورامین و عدم انتقال به زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد، کماکان در اعتصاب بسر می‌برد.

سهیلا حجاب، زندانی سیاسی کە دوران محکومیت خود را در قرنطینه این زندان سپری می‌کند دچار کاهش وزن و ضعف جسمانی شديد شده است.

سهیلا حجاب کماکان به صورت ایزوله در قرنطینه زندان قرچک ورامین بسر می‌برد و وضعیت جسمی مناسبی ندارد. ادامه‌ی مطلب

بیکاری، فقر و اعتیاد همسر از دلایل عمده خشونت علیه زنان باردار است

خشونت خانگی علیه زنان در بسیاری کشورها ابعادی گسترده دارد و در لایه‌های مختلف جامعه در سکوت ادامه پیدا می‌کند. خبرگزاری ایسنا با انتشار نتیجه مطالعات پژوهشگران دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و خراسان شمالی و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به ابعاد خشونت خانگی علیه زنان باردار و عوامل آن پرداخته است.تصویر لینک

این گزارش با نگاهی به آمار جهانی می‌گوید که حدود ۴۵ درصد زنان دنیا، یعنی از هر دو زن یک نفر، در معرض خشونت خانگی قرار دارند.

این مطالعه در فاصله سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ و با بررسی ۲۳ زن باردار ۱۵ تا ۴۵ ساله انجام شده است، زنانی که بر اثر خشونت خانگی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند. گزارش می‌گوید گروهی از این زنان با شکایت از ترومای ناشی از خشونت خانگی و ۲۳ بیمار باردار دیگر به علت تروما ناشی از سایر علل به اورژانس سوانح دو بیمارستان‌در مشهد مراجعه کرده بودند. ادامه‌ی مطلب