بنفشه جمالی، فعال حقوق زنان توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۱ سال حبس تعزیری، پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بنفشه جمالی فعال مدنی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۱ سال حبس تعزیری به مدت ۵ سال تعلیق محکوم شد.
همچنین این فعال حقوق زنان در بخش مجازات تکمیلی به پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی، عدم استفاده از وسایل الکترونیکی هوشمند و شرکت در مرکز مشاوره ماوا در شهر قم محکوم شده است.
بنفشه جمالی، فعال مدنی و حقوق زنان روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه ۱۳۹۹، در پی حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه تفهیم اتهام شده بود. ادامهی مطلب

. آسیبهای جسمی و روانی ناشی از ازدواج در دوران کودکی، ضربات جبران ناپذیری را بر روی زندگی دختران به ویژه بارداری های زیر ۱۸ سال، مرگ و میر مادران، افسردگی، و بعضاً اقدام به خودکشی در کنار آسیبهایی مانند طلاق بازماندن از تحصیل و پایداری چرخه فقر فرهنگی و اقتصادی است.





