شماری از نمایندگان پارلمان آلمان فشار بر مقامات جمهوری اسلامی را افزایش دادهاند. آنها خواستار آزادی قطعی نسرین ستوده، فعال حقوق بشر هستند. وضعیت سلامتی این حقوقدان ۵۷ ساله وخیم است و به ویروس کرونا نیز مبتلا است.
۳۸ نماینده پارلمان بوندستاگ آلمان نامهای سرگشاده خطاب به حسن روحانی، رئیسجمهوری ایران را امضا کردهاند. آنها میگویند تنها به دلیل وضعیت سلامتی او نیست که نسرین ستوده باید آزاد شود.
این نامه از سوی کلاودیا روت، معاون رئیس بوندستاگ از حزب سبزها نوشته شده و به امضای آنتون هوفرایتر، رئیس فراکسیون حزب سبزها و شماری دیگر از نمایندگان این حزب، و نیز گید ینسن از حزب دموکراتهای آزاد (لیبرالها)، بربل کوفلر و کریستف ماچی از حزب سوسیال دموکرات، میشائیل براند از حزب دموکرات مسیحی آلمان و آنکه دومشایت-برگ و گرگور گیزی از حزب چپ آلمان رسیده است. ادامهی مطلب







همچنین سهراب صالحین و ستاره داوری دو هم پرونده خانم صبوری در این پرونده و محمد پارسی، وبلاگنویس و فعال سیاسی نیز مشمول این بخشنامه شدند و به زندان نخواهد رفت.