اورامان، فرزانه مقامی، شهروندخبرنگار
در پیچاپیچ کوهها و دامنههای زیبای «اورامانات» یا همان «هورامان» که هر گردشگری را به غرب ایران و کردستان میکشاند، افرادی قطار پشتسر هم، بدون آنکه به رسمیت شناخته شوند
، در بهار و زمستان بار بر دوش، زیباییهای آن گردنههای باصلابت را طی میکنند. انگار که تلخیهای روزگار آنها سالها است روی سنگهای کوه، با خون و گوشت و یادشان حک شدهاند.
فقر، بیکاری، نداشتن چشماندازی به آینده، شکمهای گرسنه فرزندان، تنهای زخمی همسران و… دلیل کولبری در مرزهای غربی ایران هستند؛ همانها که جمهوری اسلامی در محرومیت نگهشان داشته و تنشان مرکبی برای پول درآوردن شده است. بار بر دوش میکشند تا گرسنگی از شکم فرزندانشان بار بندد.منبع:ایران وایر ادامهی مطلب

دادستانی تهران روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه باوجود نامه پزشکی قانونی رشت مبنی بر نیاز خانم نوروز مرادی برای اعزام به مرخصی درمانی به دلیل ابتلای ایشان به بیماری لوپوس مفصلی و بستری شدن جهت عمل جراحی کیست مویی با مرخصی وی مخالفت کرد.
نمیدانم آیا فرماندار یا استاندار این مناطق را دیدهاند!؟ اینکه کنار اینهمه ثروت ملی شاهد این سطح از فقر باشیم باید مایه خجالت مسئولین باشد.


هنگام زایمان به مراکز درمانی ارجاع داده میشوند و زنانی که دارای نوزاد و کودک هستند و میخواهند کودکانشان در کنارشان باشند نیز در این مراکز میتوانند خدمات درمانی بگیرند و تحت پوشش ما هستند
آنها در این فراخوان نوشتند، مردم مظلوم ایران از ابتدائی ترین و طبیعی ترین حقوق خود در زمینه های فردی، مانند، حق آزادی اندیشه و بیان، حق آزادی انتخاب دین، حق آزادی انتخاب پوشش و ورزش، حق سفر و غیره محروم هستند.