ناهید تقوی، شهروند ایرانی-آلمانی محبوس در زندان اوین، با گذشت سه ماه از بازداشت همچنان در سلول انفرادی و تحت بازجویی است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ناهید تقوی شهروند دو تابعیتی که روز جمعه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، با گذشت سه ماه کماکان در سلولی انفرادی در زندان اوین تحت بازجویی قرار دارد.
مریم کلارن، دختر خانم تقوی با اشاره به اینکه مادرش در وضعیت جسمانی نامناسب به سر می برد، تاکید کرد که فشار روانی و شکنجه باعث شده فشار و قند خون مادرش که سالها تحت کنترل بوده، دوباره عود کند. ادامهی مطلب




زندانی سیاسی پس از انتقال به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین ابراز نگرانی کرده است. آقای صادقی در این نامه ضمن نام بردن از یکی از بازجویان اطلاعات سپاه به نام رئوف و علی رضوانی، خبرنگار کنونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی که به عنوان (صحنه گردان و کارگردان اعتراف تلویزیونی) بودند، روند موجود را نشانی از «بازگشت ساختار قضایی جمهوری اسلامی به دهه ۶۰» عنوان کرده است. وی در بخشی از نامه خود گفته است «هفته گذشته مادر همسرم در پی بیخبری از وضعیت دخترش و تهدیدهای بازجو و در حالی که آخرین خبر از فرزندش 