بازداشت دو متهم به تجاوز به یک زن در تهران

دو مرد در تهران که متهم به ربودن و تجاوز به یک زن هستند، توسط ماموران پلیس بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، دو مرد که متهم به تجاوز هستند، دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، اوایل دی ماه سال جاری زن جوانی با حضور در اداره پلیس، به ماموران گفت: “در شرق تهران منتظر تاکسی بودم که یک خودروی پژو ۴۰۵ خاکستری رنگ با ۲ سرنشین مرد در مقابلم توقف کرد و چون فکر می کردم راننده مسافرکش و مرد کناری اش مسافر است سوار بر خودرو شدم.” ادامه‌ی مطلب

نسرین ستوده جهت انجام آنژیوگرافی قلب در بیمارستان بستری شد

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر که در مرخصی استعلاجی به سر می برد، جهت انجام آنژیوگرافی قلب در بیمارستان بستری شد.

نسرین ستوده، زندانی سیاسی که در پی بروز مشکلات قلبی روز جمعه ۱۹ دی ماه ۱۳۹۹، از زندان قرچک ورامین به مرخصی استعلاجی سه روزه اعزام شده بود، جهت انجام آنژیوگرافی قلب در بیمارستان بستری شده است.

مقامات قضایی، به‌ دلیل طولانی شدن روند درمان با تمدید مرخصی درمانی نسرین ستوده تا روز دوشنبه ۲۹ دی ‌ماه ۱۳۹۹، موافقت کرده‌اند. ادامه‌ی مطلب

مادران قربانیان هواپیمای اوکراینی: چرا فرمانده هوافضای سپاه با وجود پرونده و شاکی هنوز آزاد است؟

۹ نفر از مادران قربانیان پرواز هواپیمای اوکراینی در ویدئویی با انتقاد از نحوه برخورد با این پرونده، از مقام‌های حکومت ایران پرسیده‌اند که چرا امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، «با وجود شاکی و پرونده هنوز آزاد است؟»

این ویدئوی ۴ دقیقه‌ای که شامگاه جمعه، ۲۶ دی‌ماه، با عنوان «از قاتل قهرمان نسازید» منتشر شده، واکنش به حضور آقای حاجی‌زاده در برنامه «بدون تعارف» است که روز گذشته از صداوسیمای حکومت ایران منتشر شد و در آن فرمانده ارشد سپاه با چهره‌ای خندان و شوخ به تشریح ماجرای حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق می‌پردازد.

رادیو فردا

ادامه‌ی مطلب

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت عظیمه ناصری، شهروند کُرد ساکن بوکان

با گذشت یک هفته از بازداشت عظیمه ناصری، شهروند کُرد ساکن شهرستان بوکان از توابع استان آذربایجان غربی، همچنان از وضعیت او اطلاعی در دسترس نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سرنوشت عظیمه ناصری، شهروند کُرد ساکن بوکان که روز شنبه ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹، در پی یورش نیروهای امنیتی بوکان به منزل شخصی وی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است، کماکان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

پیگیری های مستمر خانواده این شهروند کُرد و مراجعات مکرر آنها به مقامات قضایی و نهادهای امنیتی جهت اطلاع از وضعیت او تا امروز جمعه ۲۶ دی ماه ۱۳۹۹ بی نتیجه بوده است. ادامه‌ی مطلب

گلرخ ابراهیمی ایرایی به سلول ۳ نفره در بند ۲ الف سپاه منتقل شد

گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی محبوس در بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین از سلول انفرادی به سلول ۳ نفره در این بند منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی که روز یکشنبه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۹، به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بود، پس از گذشت یک ماه با پایان بازجویی ها از سلول انفرادی به سلول ۳ نفره در این بند منتقل شده است.

انتقال گلرخ ابراهیمی ایرایی به سلول ۳ نفره در بند ۲ الف سپاه در حالی صورت گرفته است که این زندانی سیاسی می بایست به بند عمومی زندان اوین منتقل و یا زندان قرچک ورامین بازگردانده می شد. ادامه‌ی مطلب

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی نازنین محمدنژاد در بند ۲ الف سپاه پاسداران

امروز شنبه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۹، با گذشت بیش از ۴۰ روز از بازداشت نازنین محمدنژاد، فعال دانشجویی سابق، وی همچنان به صورت بلاتکلیف در بند ۲ الف سپاه پاسداران در زندان اوین به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نازنین محمدنژاد شهروند اهل بندر ماهشهر که روز سه شنبه ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده بود، با گذشت بیش از ۴۰ روز کماکان در سلول انفرادی بند۲ الف سپاه واقع در زندان اوین، از حق دسترسی به وکیل و تماس و ملاقات با خانواده محروم مانده است.

بر اساس گزارش دریافتی، به دنبال پیگیری های خانواده خانم محمدنژاد مسئولان دادسرای زندان اوین اعلام کرده اند که هنوز مراحل بازجویی و تفهیم اتهام این شهروند بازداشت شده به پایان نرسیده است. ادامه‌ی مطلب

خواهر پونه گرجی: یک سال است هر روز با خشم بیدار می‌شویم

«ته دلم می‌خواستم دروغی که گفتند ادامه پیدا کند، چون مسئلهٔ ما بعد از آن سه روز و دروغگویی و اتفاقاتی که افتاد فقط از دست دادن عزیزان ما نبود، آن‌ها قربانی جنایت شدند؛پونه گرجی و آرش پورضرابی جنایتی بی‌نظیر که یک هواپیما این‌طور توسط نیروهای خودی ساقط شود. دوباره انگار برای همه ما هواپیما سقوط کرد و بارها و بارها بعد از آن با خبرهایی که بیرون آمد و اظهارنظرهایی که شد ما هر روز ۸ ژانویه را تجربه کردیم.»منبع:رادیو فردا

پانیذ گرجی، خواهر پونه گرجی، در سالگرد ساقط شدن هواپیمای اوکراینی با موشک‌های سپاه، در مصاحبه با رادیو فردا از خشم و ناباوری خانواده‌‌اش و فشارهای امنیتی بر آن‌ها در یک سال گذشته می‌گوید. ادامه‌ی مطلب

بهاره سلیمانی از بازداشتگاه به بند زنان زندان اوین منتقل شد

بهاره سلیمانی شهروند اهل تهران که در مهرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بهاره سلیمانی شهروند اهل تهران در روز جمعه ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و طی روزهای اخیر پس از سپری کردن حدود ۳ ماه بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین، به بند زنان این زندان منتقل شده است.

بهاره سلیمانی ، علی رغم سابقه بیماری ریوی و محرومیت از درمان حدود ۳ ماه در سلول انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین تحت بازجویی به سر ‌برد. ادامه‌ی مطلب

«یک مهره سپاه تا کجا قدرت مانور دارد؟» نامه آرش صادقی، زندانی سیاسی، در اعتراض به تداوم بی‌خبری از وضعیت همسرش گلرخ ابراهیمی‌ایرایی

آرش صادقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، طی نامه‌ای سرگشاده، نسبت به تداوم بی‌خبری از وضعیت همسرش، گلرخ ابراهیمی ایرایی، پس از انتقال به بند دو الف زندان اوین، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پس از گذشت ۳۰ روز از انتقال همراه با ضرب و شتم گلرخ ابراهیمی‌ایرایی از زندان قرچک ورامین به بند دوالف زندان اوین، این زندانی سیاسی هیچ‌گونه تماسی با خانواده خود نداشته و پیگیری خانواده وی نیز جهت اطلاع از وضعیت فرزندشان نتیجه‌ای درپی نداشته است.

آرش صادقی، همسر خانم ایرایی، با انتشار نامه‌ای از داخل زندان، با نام بردن از دو تن از بازجویان اطلاعات سپاه به نام‌های رئوف و علی رضوانی اظهار داشته که این بازجویان در تماسی با خانواده وی ضمن تهدید، به آنها اعلام کرده باید سکوت کنند و ادامه‌ی مطلب

فریده ویسی و سیروس عباسی دو فعال مدنی کُرد به حبس محکوم شدند

فریده ویسی و سیروس عباسی دو فعال مدنی کُرد اهل دهگلان از سوی شعبە اول دادگاە انقلاب سنندج بە ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فریده ویسی و سیروس عباسی فعالان مدنی کُرد که پیشتر توسط شعبە اول دادگاە انقلاب سنندج از بابت اتهام های «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «تشویش اذهان عمومی» محاکمه شده بودند بە ۲ سال حبس با تعلیق به مدت۳ سال محکوم شده اند.

در این پرونده آزاد عباسی برادر سیروس عباسی از سوی دادگاه انقلاب سنندج به دلیل نبود ادله تبرئه شده است. ادامه‌ی مطلب