سولماز ایکدر آزاد شد

ارسال کننده:خانم فاطمه بردبار 27 خرداد

خبرگزاری هرانا ـ سولماز ایکدر، روزنامه‌نگار و فعال مدنی که عصر روز دوشنبه ۲۵ خردادماه بازداشت شد بود، عصر امروز “سه شنبه” به قید وثیقه آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روز آنلاین، سولماز ایکدر، خبرنگار روزنامه فرهیختگان روز چهارشنبه گذشته در فرودگاه امام خمینی در حین خروج از ایران بازداشت شد، نزدیکان این خبرنگار می گویند ایکدر که برای ادامه تحصیل قصد خروج از ایران را داشته٬ در فرودگاه امام خمینی پس از اعلام ممنوع الخروج بودن٬ پاسپورتش ضبط شد، خانم ایکدر پس از مراجعه به دادسرا با بیش از ده مورد اتهام روبرو شد و با قرار وثیقه آزاد شد اما امروز در پی احضار به دادگاه انقلاب مجددا بازداشت شد.

سولماز ایکدر که هفته گذشته از هک شدن اکانت جیمیل و فیس بوک خود خبر داده بود پیش از این نیز سابقه بازداشت دارد، این روزنامه نگار که در جریان مراسم تدفین هدی صابر در بهشت زهرا بازداشت شد٬ پیش‌تر روز جمعه ۸ شهریور ۸۷ نیز به علت شرکت در خاوران و مراسم یادبود برای کشته شدگان سیاسی دستگیر شده بود.

او یک بار نیز در شهریورماه ۸۷ به‌دلیل شرکت در گورستان خاوران و مراسم یادبود زندانیان سیاسی که در تابستان ۱۳۶۷ اعدام شده و در این گورستان خاک شدند، بازداشت شده بود.

ایکدر جزو ۱۰۱ روزنامه نگاری بود که به‌تازگی در اعتراض به تبعید و تهدید احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار دیگر ایرانی بیانیه‌ای را امضا کرده بودند.

رسانه‌های جریان تندرو در ایران بارها سولماز ایکدر را به “ارتباط با جریان فتنه” متهم کرده‌اند.