ممانعت پلیس امنیت از برگزاری مراسم یادبود سمیه مهری

ارسال کننده : خانم منیژه ارویشی 29فروردین

arton11104-300x191

خبرگزاری هرانا – پلیس امنیت تهران از برگزاری مراسم یادبود سمیه مهری از قربانیان اسیدپاشی که روز سه‌شنبه گذشته فوت کرد، ممانعت کرد.

به گزارش هرانا به نقل از وب سایت کانون زنان ایرانی؛ تعدادی از فعالان جنبش زنان قصد داشتند در روز سوم مرگ سمیه با گذاشتن گل و روشن کردن شمع مقابل بیمارستان لقمان (محل مرگش) نسبت به یاد و خاطره او ادای احترام کنند که با دخالت ماموران امنیتی مواجه و پراکنده شدند.

سمیه مهری و فرزندش رعنا در اردیبهشت‌ماه سال ۹۰ از سوی همسرش مورد اسیدپاشی قرار گرفتند. سمیه بعد از مدت‌ها تحمل بیماری و دو روز بستری شدن در بیمارستان لقمان به دلیل ازکارافتادگی ریه در اثر زخم‌های ناشی از اسید درگذشت.

در این حادثه اسیدپاشی رعنای ۳ ساله هم آسیب جدی دیده بود، او و نازنین دو دختر سمیه اکنون نزد خانواده مادری‌شان هستند.

پلیس امنیت امروز درحالی‌که مقابل بیمارستان حضور پرشماری داشت، ازحاضران خواست که خیابان مقابل بیمارستان را ترک کنند و به جایش در فضای مجازی سوگواری کنند و کمپین تشکیل دهند.

به گزارش کانون زنان ایرانی، بعد از این، تعدادی از این فعالان در پارک کوچکی در نزدیکی بیمارستان لقمان شمع روشن کردند و با گذاشتن شاخه های گل و عکس هایی از صورت های سوخته ی سمیه و رعنا یادش را گرامی داشتند، کمی بعد در همین محل نیز مأموران موتورسوار امنیتی حاضر شدند و حاضران را پراکنده کردند و حتی شمع‌های آنان را گرفتند.

سمیه اردیبهشت‌ماه چهار سال پیش موردحمله اسیدی قرار گرفت. همسر سمیه، عباس که معتاد هم بود، در ساعت ۳ نیمه‌شب هنگامی‌که او فرزندانش در خواب بودند با سطل اسید به سراغشان آمد، سمیه دچار سوختگی شدید شد وچشمهایش را از دست داد و نیمی از صورت رعنای ۳ ساله هم سوخت.

شوهر سمیه اکنون در زندان کرمان نگهداری می‌شود و بعد از مرگ سمیه پرونده قضایی‌اش و نتیجه شکایت سمیه از این ماجرا نامعلوم خواهد بود.

سمیه ۳۲ ساله در حالی این دنیا را ترک کرد که وضعیت حضانت و نگهداری دو دخترش کاملاً نامعلوم است.