حداد عادل خواستار تحمیل حجاب و تفکیک جنسیتی است

ارسال کننده : انسیه حنیف نژاد
١٧ خرداد ١٣٩٢
1Hadad-Adel
شهرزادنیوز:غلامعلی حداد عادل، پدر زن مجتبی خامنه ای، فرزند رهبر جمهوری اسلامی، که یکی از هشت کاندیدای ریاست جمهوری است، طی سخنانی از تحمیل پوشش اسلامی و تفکیک جنسیتی دفاع کرد.

به گزارش ایسنا، وی که در جمع نمازگزاران مسجد جابری تهران سخن می گفت، در این رابطه اظهار داشت که حجاب و رعایت آن در جامعه حکمی الهی است و باید رعایت شود، اما حکومت‌های سکولار معتقدند نباید احکام الهی را به قانون تبدیل کنیم. آنها معتقدند دین از مسائل اجتماعی جداست.

وی در رابطه با برنامه‌هایش در زمینه «حجاب و حل مساله بدحجابی»، موضوع حجاب، را موضوع مهمی دانسته و گفت که در سال 59 اولین کتاب را در انقلاب اسلامی در مورد حجاب نوشته است. وی از آن هم فراتر رفته و گفته است که حجاب را پرچم مسلمانی و هویت جامعه اسلامی می‌داند و معتقد است امروزه به قدری که چادر خانم‌ها معرف مسلمانی‌شان است، ریش مردان معرف این مسلمانی نیست. وی در ادامه افزود: دشمن سعی دارد این پرچم را از دستمان بگیرد و ما نیز باید در اولین اقدام خود نسل آینده را به حجاب ترغیب کنیم؛ چراکه ریشه مبارزه با بی‌حجابی این است که اعتقاد به حجاب را در بین نسل‌های آینده ترویج دهیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که نظرش در مورد تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها چیست و آیا در دولت احتمالی خود برنامه‌ای در این زمینه دارد، گفت که با تفکیک جنسیتی موافق است و به آن اعتقاد دارد؛ همان طور که بعد از انقلاب در اتوبوس‌ها تفکیک جنسیتی انجام داده شد، می‌توان در جاهای دیگر نیز این تفکیک را انجام داد. درک این اقدام در ابتدای انقلاب، چنان چه مشاهده کردیم، برای مردم سخت بود، ولی امروز این اتفاق عادی شده است و حتی «بدحجاب‌ها» نیز هیچ مشکلی با این قضیه ندارند.

http://www.1oo1nights.org/index.php?page=1&newsitemId=8643