ابتلای ساجده عرب سرخی به بیماری گوارشی در زندان

ارسال کننده: آقای محمود نعیمی 29دی

ندای سبز آزادی :ساجده عرب سرخی، روزنامه نگار و نویسنده کودک که تیرماه سال جاری به دنبال پرونده سازی سپاه در یک دادگاه غیابی به یک سال زندان محکوم شد، به بیماری گوارشی سختی مبتلاست اما مسئولان زندان از درمان او جلوگیری می کنند.

به گزارش کلمه، این روزنامه نگار که در یک ماه اخیر بیش ده کیلو کاهش وزن داشته روز دوشنبه به بیمارستان بوعلی منتقل شد پزشک معالج در این بیمارستان قصد داشته که ساجده عرب سرخی را بستری کند اما مسئولان دادستانی اجازه بستری شدن نداده اند و ساجده به زندان بازگشته است.

حال ساجده عرب سرخی به دنبال بیماری گوارشی طولانی مدت رو به وخامت گذاشته است. این زندانی سیاسی طی دو هفته گذشته دچار افت شدید فشار، درد شکم، تهوع و رنگ پریدگی شده است.

ساجده عربی سرخی فرزند ارشد فیض الله عرب سرخی معاون وزیر دولت خاتمی، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است که سال گذشته پس از تحمل بیش از ۴ سال حبس به اتهامات واهی حوادث پس از انتخابات ۸۸ از زندان آزاد شده است.

او در شهریور سال ۱۳۹۲ از فرانسه به ایران بازگشت تا از پدر زندانی‌ خود در بیمارستان عیادت کند. پس از آن بود که وی بارها برای بازجویی فراخوانده شد و سرانجام با یک حکم غیابی و بدون شرکت در دادگاه به تحمل یک سال زندان محکوم شد.

اتهام ساجده عرب سرخی تبلیغ علیه نظام است. هر چند این زندانی سیاسی برای این حکم و اتهام دادخواست واخواهی داد، اما این درخواست از سوی قاضی مقیسه رد شد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شد.

ساجده عرب سرخی در حالی به تبلیغ علیه نظام محکوم شده است که مصداق اتهام تبلیغ علیه نظام به وی، نگارش چند دلنوشته برای پدرش در دوران بازداشت وی در سال ۸۸ عنوان شده است.