سازمان عفو بین‌الملل: مهدیه گلرو را آزاد کنید

ارسال کننده: آقای محمود نعیمی 29دی

ندای سبز آزادی :سازمان «عفو بین الملل»، خواهان آزادی مهدیه گلرو، فعال حقوق زنان در ایران، شده است.

خانم گلرو، دو ماه پیش در حالی بازداشت و راهی زندان اوین شد که در اعتراضاتی صلح آمیز علیه حملات اسیدپاشی به زنان در اصفهان شرکت کرده بود. به گزارش «عفو بین الملل»، به‌رغم ده‌ها ساعت بازجویی هنوز به مهدیه اجازه دسترسی به وکیل را نداده اند.

در این گزارش می‌خوانیم که هنگام دستگیری مهدیه، موبایل و کامپیوترش را هم برده اند و دو ماه در حبس انفرادی در بخش دوالف اوین بوده که در کنترل سپاه پاسداران است. مهدیه اخیرا به بند عمومی منتقل شده و هفته پیش پرونده او را به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران فرستادند.

خانواده او برایش وکیل گرفته اند اما اجازه دسترسی به مهدیه گلرو داده نمی‌شود. خانواده از او بازدید کرده اند و هفته‌ای دو بار نیز اجازه تماس تلفنی دارد.

مهدیه که قبلا هم سابقه دستگیری بخاطر فعالیت‌هایش را دارد پس از اسیدپاشی‌ها در شهر اصفهان از جمله مبتکرین اعتراض صلح آمیزی بود که در مقابل ساختمان مجلس در تهران برگزار شد.

با این که مسوولان حملات اسیدپاشی هنوز دستگیر نشده اند، مهدیه همچنان در زندان است.

«عفو بین الملل» از مردم خواسته نامه‌هایی اعتراضی به آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، و آیت الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، بنویسند و رونوشت‌های آن را به رئیس جمهور حسن روحانی بفرستند. این سازمان خواسته در این نامه‌ها خواهان آزادی بلافاصله و بی‌قید و شرط مهدیه شوند و پیش از این آزادی به او اجازه دیدار با وکیل خود را بدهند، به نیازهای پزشکی احتمالی‌اش پاسخ دهند و در ضمن مرتکبین خشونت علیه زنان، همچون حملات اسیدپاشی، را به عدالت برسانند.