تنش بین دو دختر جوان و یک «زن محجبه» در نمایشگاه مطبوعات

ارسال کننده: 20آبان Marjan Tabebordbar

شهرزادنیوز: دخالت روز افزون بنیادگرایان اسلامی در زندگی خصوصی شهروندان رو به افزایش است و با واگذاری وظیفه امر به معروف و نهی از منکر به سازمان بسیج توسط مجلش شورای اسلامی، انتظار می‌رود که درگیری‌زنان و جوانان با مزاحمان بسیجی بازهم بیشتر شود.

به گزارش ایرنا، تذکر “یک بانوی محجبه” به دو دختر جوان، که به نوشته خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، با “پوشش نامتعارف” در نمایشگاه مطبوعات در حال تردد بودند، برای لحظاتی فضای بخشی از سالن اصلی نمایشگاه مشرف به غرفه خبرگزای ها را متشنج کرد.

این گزارش حاکیست که تذکر “بانوی محجبه” و تجمع مردم موجب شد تا برخی عکاسان و خبرنگاران رسانه ها برای گرفتن عکس از این واقعه در محل حاضر شوند، اما دو دختر جوان با فریاد به عکاسی از خود اعتراض کردند. در ادامه این ماجرا یکی از عوامل انتظامی نمایشگاه در محل مناقشه حضور یافت و “بانوی محجبه” را به مقر انتظامات هدایت کرد.

به گفته مأمور انتظامات، فرد تذکر دهنده که خود را مأمور نمایشگاه معرفی کرده، هیچ مسئولیتی نداشته و خودسرانه دست به این اقدام زده است. وی تصریح کرد: تمامی عوامل انتظامات دارای کارت هستند، در حالی که این خانم فاقد آن است. بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها تا 23 آبان ماه در مصلی تهران دایر است.

از سوی دیگر دانشجو آنلاین گزارش داده است که دانشجویان دانشگاه آزاد بومهن ساعت 11 صبح روز شنبه 17 آبان با دو بسیجی که به بهانه نوع لباس قصد اذیت و آزار داشتند، درگیر شده و آنها را كتك زده اند.