حمله و تهدید به اسیدپاشی در یک مهدکودک

ارسال کننده: 16آبان Marjan Tabebordbar

خبر گزاری هرانا – طی روز شنبه ۳ آبان ماه یک زن به مهد کودک نیلوفر آبی (واقع در فرهنگ شهر اهواز) با ظرفی که مدعی بود اسید در آن قرار دارد حمله کرد. با آنکه هویت و آدرس وی و همسرش که راننده او بود از سوی مدیران مهدکودک شناسایی و اعلام شده است مسئولان تاکنون اقدام قانونی مناسب را انجام نداده‌اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح شنبه ۳ آبان ماه سال جاری یک زن که شیشه‌ای در بسته را در دست داشت به مهدکودک نیلوفر آبی واقع در فرهنگ شهر اهواز حمله کرده و کودکان و مربیان این مهدکودک را مورد تهدید به اسیدپاشی قرار می‌دهد.

شوهر زن مهاجم که نقش راننده را ایفا می‌کرد بیرون مهدکودک ایستاده بود و هردوی ایشان از سوی مدیران مهدکودک شناسایی شده‌اند. اکنون که ۱۲ روز از این موضوع می‌گذرد مسئولان انتظامی و قضائی هیچ اقدام موثری در برابر شکایت مدیران مهدکودک انجام نداده‌اند.

سارا حردانی مدیر مسئول مهدکودک در گفتگویی با گزارشگر هرانا گفت: زن مهاجم پس از وارد شدن به داخل مهدکودک تهدید کرد هم مربیان را با اسید می‌سوزاند و هم کودکان را. در این فاصله ما به ۱۱۰ زنگ زدیم. مهاجم سپس به سراغ من آمد و در آشپزخانه مهدکودک شروع به ضرب و شتم و تهدید من کرد. من فقط صورت خود را گرفته بودم تا اگر اسید ریخت بروی صورتم نریزد. زن مهاجم می‌خواست در شیشه را باز کند ولی در باز نمی‌شد…

وی همچنین گفت: پلیس ۱۱۰ بین ۲۵ تا ۳۰ دقیقه طول کشید تا خود را به محل برساند و تا آن‌ها بیایند مهاجمان رفته بودند. پلیس ۱۱۰ از مربیان مهدکودک و همسایگان استشهاد گرفت و رفتند. من خودم دو روز بخاطر شوک وارده در بیمارستان بستری شدم و بعد از دو روز برای شکایت به مراجع قضائی مراجعه کردم. اکنون با وجودی که هر دو مهاجم شناسایی شده‌اند، بازداشت نشده و قاضی گفته من دارم می‌روم مرخصی و شنبه صبح مراجعه کنید.

سارا حردانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: من ۱۲ سال است کار کودک انجام می‌دهم و روان‌شناسی کودک خوانده‌ام. اکنون به‌دلیل استرس و عدم رسیدگی قضائی به موضوع مجبور شده‌ایم کار را تعطیل کنیم. من و چندین خانم دیگر از این محل امرار معاش می‌کردیم و عدم رسیدگی مسئولان به این مورد واقعا دردآور است. همه پرسنل مهدکودک رفته‌اند و دیگر خاضر نیستند به سر کار بیایند. بچه‌هایی که آنروز در مهدکودک حضور داشتند همه شکه شده و شب ادراری گرفته‌اند.

وی درپایان گفت: از ۳ آبان تا امروز که ۱۵ آبان است با آنکه ما مهاجمین را معرفی کرده‌ایم اقدامی نکرده‌اند و هنوز عاملین این تهدید آزاد هستند. نمی‌دانم چرا باوجود این اقدام وحشیانه دو انسان روانی در شهر راه می‌روند و نیروی انتظامی و قوه قضائیه اقدامی نمی‌کند.

گفتنی است، فاجعه اسیدپاشی اصفهان و غفلت مسولین از رسیدگی مناسب باعث شده مواردی از جمله آب پاشی و آزار بانوان یا تهدیداتی با استفاده از اسید در هفته های اخیر بیشتر رواج پیدا کند.