مجلس ایران کلیات ‘امر به معروف’ را تصویب کرد

ارسال کننده: فرخنده بهادری 16مهر

بی بی سی فارسی : نمایندگان مجلس ایران امروز (چهارشنبه ۱۵ مهر) کلیات طرح “حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر” را تصویب کردند.
بنا به این طرح هیچ فرد یا نهادی حق ندارد مانع از اجرای “امر به معروف و نهی از منکر” بشود و در صورت بروز درگیری در این زمینه، مجازات کسانی که علیه امر به معروف‌کنندگان اقدامی کنند سختگیرانه خواهد بود.
به سازمان بسیج هم این وظیفه داده شده است که افرادی را برای انجام امر به معروف و نهی از منکر سازماندهی کند.
همچنین مطابق بخشی از این طرح، این اختیار به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر داده شده است که برای تجمع‌ علیه آنچه نمایندگان “منکرهای موجود در جامعه” خوانده‌اند، مجوز صادر کند.
مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ایران، در انتقاد از این مساله گفته است: “در این صورت تکلیف وزارت کشور چیست؟ اگر ناامنی به وجود آید چه کسی پاسخگوی آن خواهد بود؟”
در ماه‌های اخیر مساله امر به معروف و نهی از منکر، به خصوص درباره پوشش زنان و دختران، به موضوعی خبرساز در ایران بدل شده است.
از جمله اردیبهشت امسال تجمعی در اعتراض به وضعیت حجاب در مقابل وزرات کشور برگزار شد که بدون مجوز بودن آن انتقاد مقام‌های دولتی را در پی داشت.
به تازگی نیز انصار حزب‌الله اعلام کرد که برای انجام امر به معروف و نهی از منکر گشت‌های موتوری به راه می‌اندازد که این مساله با مخالفت جدی وزارت کشور مواجه شد.